Expert, despre adevăratele cauze ale producerii accidentului de la Buiucani

Expert, despre adevăratele cauze ale producerii accidentului de la Buiucani

Accidentul rutier produs ieri pe strada Alba Iulia din Chișinău, unde o persoană și-a pierdut viața, iar 18 au fost rănite, demonstrează încă o dată că „liberalizarea” circulației rutiere prin diferite implicări, modificări și ajustări ale activităților poliției, ingineriei de trafic și a infrastructurii, controlului pe partea de stare tehnică și organizare a transporturilor rutiere este dăunătoare și foarte periculoasă.


De această părere este doctorul în ştiinţe tehnice, expertul internaţional în siguranţă rutieră Ilie Bricicaru, care a încercat să scoată în prim plan unele dintre cele mai grave încălcări, care au dus la comiterea accidentului de ieri. Printre acestea, expertul enumeră că: 

  • pasagerul decedat nu avea cuplată centura de siguranță, care este unul din elementele cheie ce i-a provocat moarte, lovind puternic parbrizul din față cu capul;
  • autoturismul nu avea aibag-uri;
  • viteza cu care autoturismul era condus prin zonă rezidențială era una foarte mare;
  • conducătorul auto avea în spate o istorie contravențională.

„Modalitățile de control și intervenție ale poliției, dar și ale celor de la infrastructura drumurilor și verificări auto, trebuie să fie foarte bine stabilite, cu reguli și protocoale de intervenție foarte clare, astfel ca polițistul să fie în locul și la timpul potrivit întotdeauna, iar cei de la infrastructuri rutiere, să nu admită și să aplice pe infrastructură situații rutiere care pot crea pericole pentru utilizatori, chiar și cu implicare politicului sau a societății”, mai spune Ilie Bricicaru.


Pentru ca astfel de situații să fie evitate, spune expertul, poliția și întreg Ministerul de Interne trebuie să pună presiune profesională pe cei de la administrarea infrastructurilor rutiere să-și facă treaba competent și fără a crea pericole pentru utilizatori, să eficientizeze controlul în trafic, să fie cît mai dur și competent pe factorii de risc (alcool și substanțe narcotice; centură, cască de protecție și scaune pentru copii; viteza de circulație).


Ilie Bricicaru vine cu recomandări și pentru cei de la Ministerul Economiei și Infrastructurii și Administrațiile de drumuri, prin care le sugerează să modifice legea fondului rutier, să creeze un grup de lucru (comitet tehnic) format din specialiști în domeniul dat pentru îmbunătățirea normelor tehnice pentru drumuri și străzi sub aspect de siguranță rutieră, precum și să lanseze un cadru normativ necesar pentru stabilirea, investigarea și tratarea punctelor negre de pe rețea.


De precizat că, potrivit informațiilor preliminare, tragicul accident de ieri, din sectorul Buiucani al capitalei, s-ar fi produs din cauza vitezei excesive și a traversării intersecției la culoarea interzisă.


În urma impactului, 20 de pasageri din troleibuz au fost traunsportați la spital, pasagerul din mașină a decedat la fața locului, iar șoferul mașinii a fost transportat în stare gravă la spital.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load