Chișinăul este potrivit pentru dezvoltarea ciclismul urban, Victor Chironda

Chișinăul este potrivit pentru dezvoltarea ciclismul urban, Victor Chironda

Orașul Chișinău are potențial pentru implementarea unei infrastructuri menite să dezvolte ciclismul urban.

Dezvoltarea transportului alternativ, bazat pe biciclete, ar prelua 30% din traficul urban. Constatarea îi aparține activistului civic în problemele municipale Victor Chironda, autor al unui studiu privind eficientizarea sistemului de transport din Chișinău, transmite IPN.

Potrivit lui Victor Chironda, în Chișinău cele mai multe călătorii se fac pe distanțe medii, ceea ce permite circulația cu bicicletele și cu alte mijloace de transport de alternativă, cum ar fi trotinetele, skateboard-urile, segway-urile sau motoretele. Dacă ar fi o infrastructură bine dezvoltată, nu doar tinerii ar putea manevra bicicletele sau celelalte mijloace. Pentru persoanele care merg la cumpărători pot fi organizate servicii de cars sharing  (în care clienții închiriază mașini prin intermediul unor aplicații online, folosind un card contactless pentru a descuia/încuia mașina și implicit pentru a o conduce).

Victor Chironda menționează că extinderea constantă a fondului locativ determină creșterea continuă a numărului de locuitori ai orașului, iar acest fapt pune presiune pe sistemul municipal de transport. În ultimii zece ani s-au alocat prea putini bani pentru dezvoltarea infrastructurii care să permită deplasarea liberă cu bicicletele prin oraș, iar interes din partea autorităților faţă de îmbunătățirea infrastructurii de ciclism și promovarea utilizării bicicletelor nu există.

Mai există și problema legislației. Codul Rutier şi Regulamentul circulației rutiere nu recunosc bicicletele care mijloc de transport și nu promovează ciclismul urban. Vorbind despre experiența țărilor europene, Victor Chironda spune că majoritatea au stradele destinate circulației bicicletelor sau benzi de circulație recomandate pentru ciclism. Victor Chironda recomandă modificarea și adaptarea cadrului normativ prin preluarea practicilor și normelor europene de construcție și dezvoltare a infrastructurii pentru biciclete.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load