Oamenii de știință spun că 99% din toate rezervele de aur ale Pămîntului se află în nucleul său

25 aug. 2023,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Noile cercetări în domeniul geologiei și mineralogiei dezvăluie un fapt uimitor: aproximativ 99% din tot aurul de pe Pămînt se află în nucleul său.

Angajații laboratoarelor științifice din întreaga lume, împreună cu geologii de la Universitatea Macquarie din Sydney, au efectuat un studiu aprofundat al compoziției Pămîntului. Rezultatele au arătat că o cantitate semnificativă de aur se află la adîncime, în nucleul planetei.

De fapt, acest aur ar fi suficient pentru a acoperi planeta cu un strat gros de 50 cm.

Aurul descoperit în nucleul Pămîntului are legătură cu procesele de formare a planetei. Este concentrat împreună cu alte metale prețioase și minerale, formînd o structură complexă. Oamenii de știință presupun că aceste date pot ajuta la o mai bună înțelegere a originii Pămîntului și a proceselor sale interne.

Cu toate acestea, această descoperire ridică și întrebări cu privire la posibilitatea extragerii acestui aur din nucleu. Accesul la astfel de adîncimi prezintă dificultăți și riscuri tehnice enorme. În ciuda rezervelor uriașe de aur din nucleul Pămîntului, actualele metode de extragere depășesc domeniul lor de aplicare.

Această descoperire permite oamenilor de știință să înțeleagă mai bine structura și compoziția Pămîntului, precum și arată cît de puține încă știm despre procesele interne ale planetei noastre.