NASA caută viață extraterestră

1 aug. 2018,, 05:00   Ştiinţă şi IT

În primăvară NASA a lansat o misiune de căutare a vieții extraterestre.

Obiectivul principal al acesteia este descoperirea planetelor similare cu ajutorul fotometriei de tranzit.

Această metodă constă în monitorizarea trecerii corpurilor cerești pe fundalul discului stelei, care se exprimă prin căderea luminozității.

Primind informațiile relevante, astronomii pot determina mărimea și densitatea exoplanetelor, precum și compoziția atmosferei lor. Anterior, oamenii de știință europeni care folosesc telescopul au văzut procesul de formare a unei noi planete. Ea se află la 370 de ani lumină de Pămînt în constelația Centaurului.

După ce au studiat informațiile obținute, cercetătorii au decis că înaintea lor se află un gigant de gaze cu o temperatură mai mare de 1000 de grade Celsius pe suprafața sa și volumele care depășesc planeta Jupiter.

Studiile științifice anterioare au arătat că Marte are apă și semne de viață. Oamenii de știință au descoperit o formare geologică care a apărut în timpul erupției vulcanilor, ceea ce, la rândul său, a dus la apariția unor rezervoare pe planeta roșie.