Munți uriași găsiți în adîncul Pămîntului, de 5 ori mai înalți decît Everestul

14 iun. 2023,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință din diferite țări și-au unit forțele și au efectuat cercetări în adîncul Pămîntului.

În cadrul cercetărilor, ei au reușit să descopere munți uriași a căror înălțime este de 5 ori mai mare decît Everestul.

Sistemele montane au fost descoperite la o adîncime de aproximativ 150 km sub suprafața Pămîntului. Acestea sînt situate în diferite regiuni ale planetei și au o mare importanță pentru știință.

Proiectul, în cadrul căruia s-a desfășurat această muncă, este un program internațional de cercetare lansat în urmă cu mai bine de zece ani de specialiști din întreaga lume. Obiectivul principal al acestui program este de a studia adîncurile Pămîntului și de a găsi diverse obiecte geologice.

În timpul cercetării, oamenii de știință au folosit diferite metode, inclusiv prelucrarea datelor seismice, studierea gravitației și cîmpului magnetic în diferite puncte ale suprafeței Pămîntului.

Potrivit oameniilor de știință care au lucrat la proiect, munții descoperiți în adîncul Pămîntului ne pot schimba înțelegerea asupra structurii scoarței terestre și a proceselor geologice care au loc în adîncurile sale.

Experții spun că aceste noi descoperiri pot avea urmări semnificative pentru știință și geologie și un impact important asupra dezvoltării diferitelor industrii, cum ar fi ingineria, construcția și geologia.

În ciuda faptului că acești mînți sînt situați la o adîncime considerabilă, oamenii de știință nu exclud posibilitatea de a-i studia mai detaliat în viitorul apropiat.