În Antarctica au fost descoperite fosilele unei păsări de pradă preistorice uriașe

15 mar. 02:00   Ştiinţă şi IT

Dr. Carolina Acosta Hospitaleche și echipa sa de cercetători au descoperit ceva surprinzător în formațiunea La Meseta, care conține sedimente eocene, pe insula Seymour.

În loc de rămășițele de mamifere mici tipice zonei, cercetătorii au găsit două gheare fosilizate, lungi de 8 cm, despre care se crede că au aparținut unei păsări de pradă mari, cunoscută sub numele de phororacos.
Descoperirea ridică noi întrebări cu privire la dinamica ecosistemelor Antarcticii din Eocenul timpuriu. Cercetătorii presupun că aceste păsări, care aveau o înălțime de aproximativ 2 metri și cîntăreau 100 de kilograme, erau principalii prădători în regiune.

Se crede că păsările din această specie se hrăneau cu vertebrate de dimensiuni mici și medii, cum ar fi marsupialele și ungulatele. Ghearele lor mari și ciocurile ascuțite le făceau vînători eficienți.

Descoperirea, publicată în revista Palaeontologia Electronica, schimbă imaginația față de sistemele biologice ale mediului antic din Antarctica. Cercetătorii speră că vor descoperi și alte fosile care ar putea dezvălui mai multe informații despre aceste păsări unice și despre mediul lor de acum milioane de ani.

Eroziunea insulelor din Antarctica scoate la iveală noi fosile în fiecare an, oferind oamenilor de știință o ocazie unică de a pătrunde în istoria ecosistemelor antice din Antarctica.