Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 4001

Fenomenul Facebook îşi sărbătoreşte "ziua de naştere": Cîţi ani împlineşte

4 feb. 2019,, 13:40   Ştiinţă şi IT
1923 0

Luni se împlinesc 15 ani de la naşterea a ceea ce avea să devină un fenomen al lumii contemporane: Facebook. Pe 4 februarie 2004, Mark Zuckerberg a lansat reţeaua dintr-un cămin de la Harvard.

În 15 ani, Facebook a schimbat modul cum ţinem legătura între noi, dar nu numai.

A ajutat la organizarea de proteste, a lansat mişcări sociale şi nenumărate afaceri mici, dar a şi influenţat alegeri şi ne-au transformat pe fiecare în furnizori de date.

În 2004, Mark Zuckerberg avea 19 ani şi era student la Harvard. În căutarea soluţiei pentru o viaţă socială de succes a creat, împreună cu nişte prieteni, reţeta care avea să-l facă miliardar.

Se numea The Facebook şi era un spaţiu virtual unde oamenii puteau să se cunoască şi să-şi creeze contacte. În numai o lună, jumătate dintre studenţii de la Harvard se înscriseseră deja. Apoi, Facebook s-a răspîndit în alte campusuri şi în cele din urmă în toată lumea.


"Angajamentul pe care ni l-am luat e să îndeplinim această misiune de a face lumea mai deschisă şi mai conectată”, a spus Mark Zuckerberg, preşedinte Facebook.

Dintr-un site fără reclame şi fără un plan de afaceri, Facebook a devenit în 15 ani o uriaşă corporaţie, cu 2,23 de miliarde de utilizatori în prezent. Şi a depăşit de mult rolul strict de “socializare”.

“Pe măsură ce Facebook a crescut, oamenii de peste tot au căpătat un instrument nou şi puternic de a rămîne conectaţi cu cei dragi pentru a-şi face auzite vocile şi a construi comunităţi şi afaceri”, a mai spus Mark Zuckerberg

Apărută cu trei ani înaintea iPhone, Facebook a făcut cu succes saltul pe mobil, iar mulţi dintre utilizatorii săi actuali nu au accesat niciodată reţeaua de pe un computer.

Accesul a rămas gratuit, dar utilizatorul plăteşte totuşi un preţ, care multora, le-a devenit evident abia în ultimii ani.

“Modelul de afaceri este: rămîneţi dependenţi de platformă, daţi-ne cît mai multe date posibil, lăsaţi-ne să vă vindem datele publicitarilor. Ei ne dau bani care ne permit să vă oferim servicii şi tehnologie foarte tare gratis”, a spus Jesse Goldhammer, profesor la Universitatea Berkeley, California.

În ultimii doi ani, Facebook a fost acuzată că a contribuit la dezinformare şi influenţarea alegerilor.

Cel mai mult i-au afectat imaginea dezvăluirile din martie 2018, cum că o firmă de consultanţă a obţinut datele a milioane dintre utilizatorii săi şi le-a folosit pentru a le influenţa votul.

Dar nimic nu i-a oprit creşterea. Numărul de utilizatori a crescut cu 9%, iar veniturile cu 30% anul trecut.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?