Confirmarea teoriei co-evoluției: La ce a dus „adaptarea” cucului

4 iun. 02:00   Ştiinţă şi IT
2033 0

Această descoperire este o confirmare importantă a teoriei coevoluției, care afirmă că interacțiunile strînse între specii pot duce la speciație (apariția de noi specii).

Cucul își depune ouăle în cuiburile păsărilor cîntătoare mici. După eclozare, puiul de cuc împinge ouăle gazdei în afara cuibului, nevoind părinții-gazdă să crească cucul. Acest lucru le răpește gazdelor timp prețios pe care ar putea să îl petreacă pentru reproducere. Pentru a-i păcăli pe părinții-gazdă, puii de cuc arată foarte asemănător cu puii păsărilor-gazdă.

Studiul a constatat că astfel de interacțiuni pot duce la apariția unor noi specii de cuci atunci cînd aceștia exploatează mai multe specii diferite de păsări-gazdă. În cazul în care puii diferitelor specii gazdă diferă după aspect, iar gazdele resping puii neobișnuiți, cucii încep să imită puii unei anumite gazde. Acesta este începutul procesului de speciație.

Profesorul Kilner de la Universitatea din Cambridge, coautor al studiului, a declarat că această cursă evolutivă între cuci și gazdele lor ar putea duce la creșterea biodiversității pe planetă.

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?