Biologii au descoperit rezervoare naturale pe Pămînt care sînt total nepotrivite pentru viață

31 oct. 2019,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Un grup de oameni de știință au descoperit pe Pămînt primele rezervoare naturale în care nu poate trăi niciun organism viu - nici măcar arheele care poate supraviețui în cele mai extreme condiții.

Bacteriile și arheele pot trăi, de obicei, chiar și în cele mai extreme condiții - în deșertul uscat al ghețarului antarctic Shackleton, în gheizerele din Yellowstone sau lacurile super-saline și acide din Valea Riftului Est-African.

În Etiopia, oamenii de știință au descoperit primele lacuri geotermale saturate cu săruri de Mg și Ca, precum și bogate în NaCl obișnuit, dar cu valori scăzute de pH. Apa se evaporă din ele, acumulînd o cantitate imensă de săruri minerale - acest lucru face viața imposibilă chiar și pentru un arheea extremofilă.
Un alt loc de pe Pămînt, unde organismele biologice nu pot trăi, este solul Antarcticii. Datorită vînturilor puternice de gheață, aproape toate microelementele posibile din sol se evaporă într-atît, încît bacteriile nu pot trăi în el nici măcar în condiții de laborator.