Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Unde te adresezi cînd ți se încalcă dreptul de consumator al serviciilor financiare

24 iul. 2023,, 11:46 (reactualizat 26 iul. 2023,, 03:00)   Societate
3325 1

Cetățenii își pot apăra dreptul de consumator al serviciilor financiare înaintînd o petiție către Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF).

Începînd cu 1 iulie 2023, competențele de protecție a consumatorilor de servicii financiare revin CNPF.

Astfel, cele mai importante atribuții ale acesteia sînt reglementarea mecanismelor de soluționare a pretențiilor clienților, dar și soluționarea petițiilor ce țin de activitatea CNPF.

În acest sens, cetățenii pot depune o petiție la CNPF, dacă vor fi vizate următoarele entități:

1. organizațiile de creditare nebancară, asigurătorii, intermediarii în domeniul asigurărilor (începînd cu 3 iulie 2023);


2. băncile, prestatorii de servicii de plată și emitenții de monedă electronică, precum și unitățile de schimb valutar (începînd cu 1 ianuarie 2024).

De asemenea, consumatorii pot primi asistență la linia telefonică sau direct la sediul CNPF.

Reamintim că, începînd cu 1 iulie 2023, Banca Națională a Moldovei a preluat de la CNPF atribuțiile de licențiere/autorizare, reglementare și supraveghere a participanților profesioniști pe piața asigurărilor, organizațiilor de creditare nebancară, asociațiilor de economii și împrumut și birourilor istoriilor de credit.

Pentru a vedea mai multe răspunsuri la întrebările parvenite pe adresa redacţiei noastre, accesaţi acest link. Întrebările pot fi expediate pe adresa intreaba@noi.md.

1
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?