X 
Transnistria stiri: 1425
Eurovision stiri: 509
Preşedintele stiri: 4002

Popovici: Reforma duce învățămîntul superior „un pas înainte și doi înapoi”

27 iun. 2023,, 16:42   Societate
4868 0

La un an de la inițierea reformei învățămîntului superior din R.Moldova, fostul ministru al Educației, Culturii și Cercetării, Corneliu Popovici, afirmă că aceasta a avut un impact negativ asupra întregului sistem.

Fostul ministru pune pe seama reformei și menținerea trendului negativ de descreștere a numărului de studenți înmatriculați în universitățile din țară.

"La un an de la lansarea pretinsei reforme în învățămîntul superior constatăm nu doar lichidarea a trei univesități și 20 institute de cercetare, dar și aprofundarea tendințelor negative care trebuiau să fie depășite, potrivit declarațiilor autorităților responsabile de această aventură numită reformă", a declarat Corneliu Popovici pentru Noi.md.

Fostul ministru a făcut referire la datele Biroului Național de Statistică pentru anul de studii 2022/23, care arată o descreștere a numărului de studenți cu 4,8% față de anul de studii precedent.

Totodată, în anul de studii 2022/23 în învățămîntul superior au fost înmatriculați studenți la ciclul I cu 7,4% mai puțin față de 2021/22 și studenți la ciclul II cu 21,3% mai puțin (în total cu 11,4% mai puțin comparativ cu anul precedent). S-a mișcorat și numărul studenților străini cu 2,7%.


În același timp, numărul studenților moldoveni plecați la studii în străinătate a depășit 15 000, ceea ce constituie peste 25% din numărul total al studenților din Moldova, afirmă Popovici.

Acesta mai spune că reforma învățămîntului superior din vara anului 2022 a fost făcută în grabă, fără a lua în calcul opiniile tuturor celor vizați.

"O astfel de situație era predictibilă în condițiile cînd așa-numita reformă din vara anului 2022 s-a realizat «peste noapte», fără a avea la dispoziție timpul necesar pentru a implica real și semnificativ toți actorii cointeresați (studenți, cadre didactice, universități, părinți, societatea civilă etc.) și fără a corela schimbările propuse cu așteptările acestora.

Așa se întîmplă cînd orgoliul personal al unor demnitari de rang înalt și interesele de grup prevalează asupra necesității de a promova reforme viabile, care să aibă ca scop asigurarea unui proces educațional de calitate", mai spune Popovici.

3
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?