Femeia s-a adresat în instanță acuzînd încălcarea dreptului consumatorului, cerînd pe lîngă contravaloarea cardului cadou, încasarea penalităţii, prejudiciului moral şi a cheltuielilor de judecată, transmite bizlaw.md.
Inițial, reclamanta a cerut companiei restituirea sumei achitate, deoarece nu a ales şi nu a procurat niciun produs, iar cardul nu a fost folosit şi a fost prezentat pentru restituire în starea în care a fost primit.
Compania a refuzat să-i întoarcă banii, motivînd că voucherul este scris drept card cadou şi nu poate fi întors, iar banii nu se întorc nici în întregime şi nici parţial.
Reclamanta, însă, a considerat că aceste clauze incluse pe cardul cadou sînt abuzive, înşelătoare şi lipsite de suport legal, iar temeiurile invocate de companie în refuzul de a restitui banii lezează drepturile consumatorilor. Prin urmare, aceasta s-a adresat în judecată.
Magistrații de la apel au hotărît că, dacă apelanta s-a răzgîndit să procure bunuri în magazinele inculpatului, ea nu poate fi impusă să o facă, iar banii achitaţi trebuie returnaţi.
Judecătorii au constatat că menţiunea inclusă în cardul cadou că acesta nu poate fi restituit este o clauză abuzivă, deoarece se încadrează în prevederile Legii privind clauzele abuzive în contractele încheiate cu consumatorii.
În temeiul constatărilor, instanța de apel a dispus încasarea de la companie a sumei de 2.000 lei – contravaloarea cardului cadou.
Reclamanta a cerut și prejudiciu moral de 5.000 de lei, dar judecătorii au apreciat ca fiind exagerat cuantumul pretins și au redus suma la 500 lei, menționînd că este o sumă rezonabilă, fiind în corespundere cu caracterul şi gravitatea suferinţelor psihice suportate de către apelantă în legătură cu refuzul returnării banilor achitaţi.
În urma deciziei instanței de apel, compania trebuie să mai achite cheltuielile de asistenţă juridică în mărime de 1.000 lei și taxa de stat în mărime de 370 lei.
Decizia este definitivă şi executorie, însă poate fi atacată cu recurs la Curtea Supremă de Justiţie
Adăuga comentariu