Transnistria stiri: 1404
Preşedintele stiri: 4063

Ludmila Levițcaia: „Investiți în tot ceea ce vă oferă posibilitatea să trăiți și să vă dezvoltați”

1 iun. 10:00   Societate
2033 0

Ca designer vestimentar, a obținut o a doua diplomă și a cercetat „Costumele de nuntă în Moldova medievală”.

Obținerea unei a doua diplome de studii superioare după 50 de ani nu este doar o investiție în viitorul propriu, ci și o oportunitate de creștere personală, dezvoltare profesională și auto-realizare, deoarece, indiferent de vîrstă, căutarea cunoașterii și a învățării este întotdeauna justificată și aduce multe beneficii, atît pe plan personal, cît și profesional.

Această concluzie a psihologilor este clar ilustrată de exemplul designerul vestimentar Ludmila Levițcaia care, în anii 80 ai secolului trecut a absolvit facultatea de artă grafică a Institutului Pedagogic și și-a dedicat întreaga viață profesiei preferate, în care a obținut recunoaștere și măiestrie.
Dar după jubileul de 60 de ani ea a decis să mai obțină o diploma de studii superioare și a aplicat la universitate. De ce i-a trebuit acest lucru, Ludmila Levițcaia a relatat site-ului Noi.md.

Ea a menționat că a avut mai multe motive. Primul – și-a dorit să acumuleze cunoștințe noi pentru profesia sa de bază, un fel de instrument și o analiză de marketing.

”Aveam nevoie de o transformare, măcar în propria profesie. Am încercat să caut noi cunoștințe și să obțin abilitățile unui psiholog în contextul profesiei mele. Eram demult interesată de subiectul „psihologia modei”. Și iată, cu ceva timp în urmă am aflat de existența acestui format, și că la ULIM poți face masteratul ca să devii expert social. Dat fiind că moda este un fenomen social, aveam nevoie anume de informații academice, pe care apoi să le transform în abilități practice”, a menționat Ludmila Levițcaia.


Designerul vestimentar a subliniat că lecțiile pe care le-a frecventat i-au fost de folos – și psihologia, și etnografia, și bazele dreptului. În principiu, a fost satisfăcută de acele informații și de felul cum au fost oferite.

În plus, ea își mai dorea să-și antreneze funcțiile cognitive ale creierului:

”Informații noi, analiză nouă, o metodologie mai modernă. Și foarte important – cunoștințe noi! Mergi la lecții și cunoști oameni noi, comunici, începi noi colaborări, cooperezi, participi la evenimentele comune, faci schimb de opinii, de idei creative. Îndeplinind o sarcină de studii, eu am creat o colecție tematică, am fost extrem de interesată de tema «Costumele de nuntă în Moldova medievală”, povestește Ludmila Levițcaia.
Ea a recunoscut că dificultăți mereu există.

”A fost interesant să merg la lecții, dar să susțin examenele, să pregătesc prezentările, referatele – era deja mai greu, și din punct de vedere al organizării. Ce a ieșit în rezultat? Acum scriu teza de diplomă pentru masterat, sper mult că îmi vor ajunge resurse pentru a transforma teoria într-un context practic”, a spus designerul vestimentar.

De la înălțimea noii sale experiențe, ea le-a dorit tuturor – doamnelor și domnilor, de 20 dar și de 60 de ani – să investească în sine!

”În sănătate, în abilități, în obținerea informațiilor noi, de dorit nu destructive, ci pozitive, constructive, în creație, adică în tot ce ne oferă posibilitatea să trăim și să ne dezvoltăm”, a subliniat Ludmila Levițcaia.

3
0
0
1
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?