Experţii explică de ce se produc atît de multe accidente în capitală

Experţii explică de ce se produc atît de multe accidente în capitală

Nu trece o zi fără vreun accident rutier produs fie în capitală, fie pe drumurile din ţară.


Nu demult, Inspectoratul Naţional de Patrulare a prezentat un nou raport, potrivit căruia cele mai grave accidente din capitală se produc pe străzile Alba Iulia, bulevardul Mircea cel Batrîn, dar şi pe Șoseaua Muncești.


Întrebat de Noi.md, de ce anume pe aceste străzi se produc cele mai numeroase accidente, doctorul în ştiinţe tehnice, expertul internaţional în siguranţă rutieră Ilie Bricicaru, spune că, aceste străzi au benzi mult prea late, lucru ce-i face pe şoferi să conducă cu viteză excesivă.


„Accidentele grave au la bază viteza de circulație, iar șoferul circulă cu viteza cu care-i permite infrastructura. Cu cît profilul transversal (partea circulantă) a străzii este mai mare, cu atît și viteza de circulație va fi mai mare, deoarece cîmpul de vizibilitate a șoferului este mult mai mare. Aici se mai adaugă și lățimea benzilor de circulație, care în Chișinău este foarte disproporționată, asta însemnînd că strada este simplu împărțită în două sau patru. În acest caz, banda de circulație depășește norma legală de 3,5 metri. Bunele practici spun că lățimea benzii de circulație în localitate trebuie să fie de 2,75 - 3,25 metri, în dependență de viteza pe care dorim s-o menținem. Pe străzile pe care avem transport de persoane, banda mărginară ar trebui să fie de 4 metri”, declară Ilie Bricicaru.


Potrivit expertului, încă un motiv ce stă la baza producerii accidentelor rutiere este şi lipsa unei analize a siguranței rutiere, ce ar trebui să fie efectuată în urma reabilitării unei străzi, lucru ce nu s-a întîmplat cu strada Muncești, o dată renovată.


„Ca regulă, după reabilitări, crește mult intensitatea traficului, respectiv, și viteza. Cînd reabilitezi un drum, este o crimă să nu faci o analiză a siguranței rutiere, iar în Moldova aceste lucruri sînt lipsă cu desăvîrșire, de aceea și atunci cînd un drum se îmbunătățește, dacă nu facem siguranță de infrastructură, crește numărul de „necazuri””, a dăugat Bricicaru.


Cît despre soluţiile care ar reduce numărul accidentelor, soldate adesea cu decese, Ilie Bricicaru a menţionat:


„Să facem analize pertinente de siguranță rutieră și planuri bine fundamentate de îmbunătățire pentru fiecare an statistic. Aceste analize fundamentate trebuie să includă soluții și măsuri de îmbunătățire, asigurate financiar de Primărie. Nu vorbesc de toată infrastructura municipală, ci doar de o listă de sectoare aprobată pentru îmbunătățiri”, a conchis doctorul în ştiinţe tehnice, expertul internaţional în siguranţă rutieră Ilie Bricicaru.


Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load