X 
Eurovision stiri: 515
Cazul Filat stiri: 354
Transnistria stiri: 1384
Preşedintele stiri: 4005

Directorul CFM: „40% din rețeaua feroviară se află în stare critică”

25 noi. 2022,, 09:45   Societate
2329 0

Directorul Căii Ferate din Moldova, Oleg Tofilat, susține că războiul din Ucraina determină autoritățile să ia măsuri urgente de reabilitate și modernizare a infrastructurii feroviare.

Șeful CFM spune că a început reabilitarea unei părți importante a rețelelor feroviare, iar grație partenerilor externi urmează să fie procurate vagoane și locomotive noi, cele existente avînd termenul de exploatare depășit.

Potrivit șefului CFM reabilitarea infrastructurii feroviare devine o prioritate pentru Republica Moldova, războiul din Ucraina și blocarea porturilor din Marea Neagră demonstrînd necesitatea dezvoltării transportului feroviar, informează ipn.md.

„Investițiile în infrastructura feroviară au fost limitate de cînd Republica Moldova și-a căpătat independența. 40% din rețeaua feroviară se află în stare critică și 60% se află în stare proastă. Noi nu stăm degeaba. Am reușit să începem lucrările de reabilitare a 25% din rețea, fiind vorba de sectorul Tighina – BasarabeascaGiurgiulești. Acum lucrăm intens cu Comisia Europeană și cu băncile finanțatoare pentru a promova un proiect ambițios de reabilitare a coridorului de la Căinari cu nordul țării și astfel vom avea un întreg coridor de tranzit într-o stare bună, fără limitări de viteză”, a spus Oleg Tofilat în cadrul emisiunii „Obiectiv Comun” de la TVR Moldova.

Șeful CFM spune că întreprinderea de stat își propune să-și producă propria energie regenerabilă. De asemenea, pînă în 2025 ar urma să fie achiziționate 1000 de vagoane cerealiere noi.


„Este vorba de parcuri fotovoltaice, în mai multe locații din țară acolo unde se află punctele noastre de consum și de baterii de stocare a energiei, ceea ce ne va permite scăderea dependenței de energia electrică. Am avansat în discuțiile cu partenerii polonezi privind achiziția a pînă la 1000 de vagoane cerealiere produse în Polonia, care ar urma să fie finanțate în cadrul acordului de credit suveran între Polonia și Republica Moldova. Urmează să găsim soluții și pentru înnoirea flotei de locomotive de manevră, avem nevoie de vreo 25-30 de asemenea locomotive, pentru că locomotivele pe care le avem acum sînt de vîrsta mea și nu o vor duce mult”, a mai spus directorul Căii Ferate din Moldova.

Recent a fost dat în exploatare tronsonul de cale ferată Basarabeasca- Berezino, grație căruia Republica Moldova poate exporta și importa mărfuri pe cale feroviară prin portul dunărean Izmail din Ucraina, ocolind regiunea transnistreană.

1
0
0
0
1

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?