X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Ce se întîmplă în domeniul transportului internațional de mărfuri?

15 mar. 2022,, 19:00   Externe
2503 0

Cele mai mari companii de transport maritim din Europa au anunțat că vor opri comenzile pentru transportul de mărfuri către și din Rusia. Acest lucru s-a întîmplat după adoptarea unei legi ruse care permite companiilor aeriene interne să păstreze aeronavele închiriate de la companii străine.

După cum menționează canalul telegram "Не надо бла бла", potrivit directorului executiv al companiei daneze Maersk, Soren Skou, ea are astăzi în Rusia aproximativ 50 de mii de containere, "majoritatea sînt goale, sînt proprietatea noastră. Avem nevoie de ele și chiar nu vrem să le lăsăm în Rusia. Din acest motiv, avem încă mai multe intrări portuare în Rusia", notează Soren Skou.

Potrivit Yahoo Finance, navele deținute de Rusia nu pot intra în prezent în porturile țărilor UE, Marea Britanie și Canada, iar peste 100 de nave rusești sînt blocate în porturile ucrainene.

Comunitatea internațională de logistică consideră că furnizorii de mărfuri ar trebui să se pregătească pentru noi șocuri în lunile următoare. Potrivit lui Christian Roeloffs, co-fondator și director general al Container xChange, din cauza atacurilor cu rachete, unele regiuni ale Mării Negre și mării Azov sînt acum periculoase pentru transportul comercial, iar porturile maritime Odessa și Mariupol sînt închise și atacate. Comerțul și transportul de containere au fost oprite, mărfurile și echipamentele sînt blocate în porturi. Datorită întreruperii continue a transportului maritim în Marea Neagră, companiile de logistică se așteaptă la o aglomerare de containere în porturi, în depozitele din întreaga regiune, ceea ce va complica și mai mult situația.

"Consecințele complete ale sancțiunilor nu sunt deocamdată clare, dar închiderea sistemului SWIFT pentru Rusia va complica efectuarea plăților de către partenerii ruși", notează Roeloffs. "Comerțul maritim cu Rusia și întreprinderile rusești poate deveni foarte dificil în următoarele luni și chiar ani". În același timp, potrivit lui, în comerțul dintre Asia și Europa se așteaptă să crească cererea de transport maritim din Asia. Acest lucru se datorează închiderii căilor feroviare și auto Asia-Europa prin Rusia și Belarus din cauza operațiunilor militare din Ucraina. Frontierele cu UE sînt închise, iar închiderea spațiului aerian prin Rusia și Europa a dus, de asemenea, la o reducere a transportului aerian de mărfuri.


"Așteptăm ca acest război teribil să înrăutățească caracterul tensionat al lanțurilor globale de livrare a containerelor, ceea ce va duce la creșterea și mai mare a inflației, la întreruperi și întîrzieri", prezice Roeloffs. - În general, situația privind disponibilitatea containerelor s-ar putea înrăutăți, dar acest lucru va depinde de port și regiune. Europa Centrală și de Nord sînt deja supraîncărcate, iar orice împingere suplimentară a traficului de marfă doar va agrava starea aglomerării containerelor".

1
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?