X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Un nou denunț la CNA pe tema licitației de la Aeroportul Internațional Chișinău

19 mar. 17:00   Politică
2518 0

Partidul „Mișcarea Alternativa Națională”, condus de primarul Capitalei, Ion Ceban, a depus încă un denunț la CNA, în legătură cu noua licitație la Aeroportul Internațional Chișinău, anunță Noi.md

Formațiunea este de părerea că autoritățile continuă să favorizeze deschis compania franceză Lagardere și nu au operat nicio schimbare în caietul de sarcini, pentru a permite extinderea listei de oferte, așa cum anunțau atunci cînd au anulat primul concurs

Sesizarea a fost depusă la Centrul Național Anticorupție de către viceprimarul Capitalei, Irina Gutnic, și deputatul Gaik Vartanean. Asta după ce, în 31 ianuarie, tot ei au depus un alt denunț referitor la prima licitație care urma să aibă loc, dar a fost anulată în ultimul moment.

„Primul denunț a fost pe marginea acelor constatări precum că criteriile de eligibilitate sînt foarte restrictive și împiedică competiția. Una din restricții era faptul că pot participa la licitație doar operatorii care sînt de pe teritoriul Uniunii Europene, în pofida faptului că în întreaga lume există companii cu renume internațional. Avem retailer din Elveția, din Bangkok, avem companii internaționale din Abu Dhabi. Nu era clar de ce s-a restricționat competiția”, a menționat Irina Gutnic.

Potrivit reprezentanților MAN, deși, după anularea concursului, autoritățile vorbeau despre necesitatea de a permite o competiție mai largă, condițiile au devenit și mai restrictive.


„Avem cadrul legal care spune că, obligatoriu, autoritatea trebuie să desfășoare o procedură, în cazul în care intenționează să achiziționeze ceva și evită cadrul legal și merge la contractare directă. Aceasta este cea mai gravă încălcare atunci cînd a fost lansată a doua licitație. La fel, în caietul de sarcini, despre care s-a menționat că va fi modificat pentru a permite o competiție mai largă, nu a fost schimbat practic deloc, din contra, au fost introduse cerințe și mai restrictive în raport cu ofertanții care urmează să vină”, a adăugat Gutnic.

Aceasta a accentuat că un semn de întrebare îl ridică prevederea referitoare la legătura de capital în cazul asocierii între doi operatori economici, „care este imposibil de demonstrat că va fi asigurată în cadrul acestei licitații”.

Amintim că îndoileile privind corectitudinea licitației de la aeroport au apărut după ce s-a constatat că prevederile stipulate în caietul de sarcini avantajează direct compania franceză Lagardere și împiedică orice alt operator din domeniu să participe la concurs. Acest fapt s-a confirmat ulterior, cînd anume această companie a depus oferta și doar în ultimul moment în concurs s-a înscris și compania Le Bridge, chiar dacă nu întrunea criteriile de eligibilitate. În aceeași zi însă, licitația a fost anulată. Asta după ce, atît persoana responsabilă de organizarea procesului, cît și directorul AIC și-au dat demisia.

Ulterior s-a anunțat un nou concurs, însă termenul de depunere a dosarelor a fost limitat la doar două săptămîni, iar prevederile din caietul de sarcini au rămas aceleași, fiind intrudus doar articol nou privind „exonerarea de răspundere” a persoanelor implicate în organizarea licitației, fapt interpretat de mai mulți experți din domeniu drept o tentativă de a-i absolvi de răspundere pe cei care vor comite abuzuri.

8
0
0
1
1

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?