Transnistria stiri: 1445
Preşedintele stiri: 4063

Precizările lui Spînu despre construcția unui nou terminal la Aeroportul Internațional Chișinău

30 mai. 14:17   Politică
8295 2

Estimările arată că în 3-4 ani Aeroportul Internațional Chișinău va avea mai mult de cinci milioane de pasageri care vor zbura din și spre Chișinău, însă infrastructura de care dispune în acest moment aerogara nu este suficientă pentru a face față unui număr atît de mare de călători.

Declarația aparține ministrului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, care a menționat în cadrul unei conferințe internaționale în domeniul aviației, desfășurată la Chișinău, că în acest context se pune în discuție posibilitatea construirii unui terminal nou și îmbunătățirea pistelor de aterizare și decolare, transmite Noi.md.

Ministrul a menționat că infrastructura de care dispune actualmente Aeroportul poate să satisfacă necesitățile pentru un număr cuprins între 3,5 milioane și maximum 4,2 milioane de pasageri pe an.

„Anul trecut am avut 2,4 milioane de pasageri care au zburat din Aeroportul Chișinău. Cifrele noastre acum ne demonstrează că la finele anului vom avea între 3,2 milioane și pînă la 3,4 milioane de pasageri. Este o creștere foarte mare pentru Aeroport. Dacă ne uităm la toate parcările, infrastructura pe care o avem și terminalele din Aeroport, este un semn că nu e suficient pentru un astfel de număr de pasageriˮ, a spus Spînu.

Șeful MIDR și-a exprimat speranța ca pînă la finele anului să fie elaborat studiul de fezabilitate pentru îmbunătățirea infrastructurii Aeroportului.


„Noi avem un Acord cu Corporația Financiară Internațională (IFC), parte componentă a Băncii Mondiale, și vom începe un studiu de fezabilitate anul acesta și sperăm că pînă la finele anului vom avea deja elaborat planul de fezabilitate pentru îmbunătățirea infrastructurală a Aeroportuluiˮ, a spus oficialul.

Ministrul a remarcat că, atunci cînd este vorba despre dezvoltarea infrastructurală a Aeroportului, este necesar să fie luată în calcul partea financiară – cine își va asuma toate costurile de modernizare, companiile de construcție care se vor ocupa de reabilitare și, cel mai important aspect, cine va administra acest Aeroport.

„Pe de o parte, noi putem să avem cea mai bună infrastructură, putem să avem cele mai bune tehnologii, dar în cazul în care nu avem cele mai bune persoane, cu experiența internațională din punct de vedere al administrării aeroporturilor, în cazul acesta nu vom reușiˮ, a declarat ministrul.

Andrei Spînu a mai spus că din momentul în care conducerea țării a preluat Aeroportul, au fost restabilite principala pistă de decolare și căile de rulare, au fost amenajate locurile de parcare.

10
1
0
0
30

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce vor duce modificările la Codului Penal privind extinderea noțiunii de ”trădare de patrie”?