COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Comisia Juridică, cere ajutorul jurnaliștilor: Despre ce este vorba

Comisia Juridică, cere ajutorul jurnaliștilor: Despre ce este vorba

Comisia Juridică a Parlamentului a decis să extindă termenul în care societatea civilă, mass-media și alte persoane interesate pot veni cu informații despre candidații înscriși în concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.

Termenul limită pentru expuneri pe marginea integrității candidaților a expirat pe 25 februarie, iar parlamentarii au primit anumite date doar pe 2 candidați din 18.

„Am primit date doar pe dosarele a doi dintre candidați, din totalul de 18. Din acest motiv, în mod unanim, Comisia Juridică a decis să extindă acest termen pănî marți, 3 martie 2020. Rugăm societatea civilă, junraliștii de investigație, alte persoane interesate, să prezinte informații pe cei 18 candidați, de orice fel, negative sau pozitive, bazate pe date corecte și concrete”, a declarat, la un briefing de presă, președintele Comisiei Juridice, deputatul PSRM, Vasile Bolea.

Comisia juridică, numiri și imunități a anunțat, pe 6 februarie, concurs public pentru selectarea a 4 candidați la funcțiile de membru al Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) din partea Parlamentului, iar pe 19 februarie acesta s-a încheiat.


Potrivit condițiilor concursului, candidatul la funcția de membru al CSM trebuie să întrunească următoarele cerințe:

- deține cetățenia Republicii Moldova;

- activează în învățămîntul superior în calitate de personal științifico-didactic titular (lector universitar, conferențiar universitar, profesor universitar);

- deține experiență științifico-didactică în învățămîntul superior de minimum 5 ani;

- nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică;

- are reputație ireproșabilă și înaltă competenţă profesională.

Dosarele de participare la concurs pot fi depuse pînă la 19 februarie 2020 inclusiv, ora 17:00. Acestea pot fi depuse personal de către candidat sau prin e-mail.

Dosarul de participare la concurs va conține:

- scrisoarea de motivare;

- curriculum vitae;

- copia buletinului de identitate;

- copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare, indicate în CV, inclusiv documentele care atestă deținerea titlului științific, titlului stiințifico-didactic;

- 2 scrisori de recomandare;

- certificat de la locul de muncă care demonstrează respectarea pct. 3 lit. c) din Regulament;

- cazierul judiciar;

- declarația pe propria răspundere precum că nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate;

- declarația de avere și interese personale cu semnătura olografă, în formatul prevăzut la anexa nr. 1 din Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale, completată în corespundere cu Instrucțiunea privind modul de completare a declarației de avere și interese personale, aprobată prin ordinul nr. 2 din 13 ianuarie 2017 de către Autoritatea Națională de Integritate, cu indicarea veniturilor obținute pentru anul 2019;

- acordul privind publicarea informației prezentate de către candidat în condițiile pct. 10 din prezentul Regulament;

- proiectul privind principalele obiective pe care le va urmări în cazul alegerii în calitate de membru al Consiliului Superior al Magistraturii.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load