X 
Eurovision stiri: 516
Cazul Filat stiri: 354
Transnistria stiri: 1385
Preşedintele stiri: 4006

Cum pot fi stabilite relaţii între şcolile profesionale şi business în Moldova

7 oct. 2014,, 12:45   Societate
2964 0
Foto: tribuna.md
La Chişinău a avut loc cea de-a doua conferinţă dedicată reformelor şi modernizării în domeniul învăţămîntului profesional şi tehnic, relatează NOI.md.

Astăzi sistemul învăţămîntului profesional şi mediu provoacă o sumedenie de întrebări. Răspunsurile la acestea au încercat să le afle angajaţii Ministerului Educaţiei, conduşi de ministrul Maia Sandu, reprezentanţi ai întreprinderilor, pedagogi.

Potrivit raportului Maiei Sandu, una dintre măsurile de modernizare a sistemului este elaborarea unor standarde profesionale şi de educaţie, compunerea unui curriculum, care ar prevedea îmbunătăţirea deprinderilor practice ale specialiştilor potenţiali, elaborarea şi adoptarea unei baze naţionale de specialităţi.

„Trebuie să-i convingem pe tinerii care nu intenţionează să-şi facă studiile la universități să meargă la şcoli profesionale. Pentru aceasta a fost aprobat un Cod, potrivit căruia studiile sînt obligatorii pînă la 18 ani. Pentru susţinerea tinerilor specialişti pedagogii vor fi supuşi unei selecţii riguroase în cadrul unui concurs, precum şi vor trece atestarea obligatorie anuală, deoarece actualmente, în Moldova mai mult de jumătate dintre profesori nu au grad ştiinţific”, a menţionat ministrul Educaţiei.

În afară de aceasta, Sandu a specificat că în anii 2012-2013 au fost angajaţi doar 58,7 la sută din tinerii specialişti, în timp ce ceilalţi nu ştiau unde să muncească. Pentru soluționarea acestei probleme strîngente în Republica Moldova, se prevede implementarea unui model dual al educaţiei, a cărui esenţă este simplă: tînărul specialist studiază teoria în auditoriu, după care este îndreptat să-şi consolideze cunoştinţele în mod practic, la o întreprindere de producere.

„Este important să stabilim relaţii cu întreprinderile de producere, care ar putea ajuta tineretul să se realizeze pe plan profesional. Este necesar ca instituţiile de învăţămînt să pregătească cadre care să corespundă necesităților pieţei, comparînd pentru aceasta programele de pregătire cu nevoile angajatorilor. De asemenea, trebuie renovată baza materială şi de producere, precum şi colectivele pedagogice îmbătrînite, din care 28 la sută sînt pensionari”, a adăugat Maia Sandu.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?