X 
Transnistria stiri: 1425
Eurovision stiri: 509
Preşedintele stiri: 4002

Slusari: Noua rută de transportare a cerealelor rezolvă mai multe probleme

21 aug. 2014,, 07:00   Economie
4574 0
Foto: noi.md
„Putem doar saluta instalarea utilajului special pentru încărcarea barjelor cu cereale nemijlocit din camioane în satul Cîșlița-Prut din raionul Cahul”, a declarat pentru NOI.md președintele Uniunii Republicane a Asociațiilor Producătorilor Agricoli „Uniagroprotect”, Alexandru Slusari.

Potrivit interlocutorului, „orice posibilitate suplimentară de transportare și vînzare a producției agricole este un lucru pozitiv, mai ales dacă aceasta va reduce substanțial cheltuielile”. „Proiectul în cauză rezolvă și un șir de probleme ale producătorilor de cereale, cum ar fi insuficiența de vagoane pentru mărfuri și transport auto”.

„Nu mai puțin importantă este și o altă problemă. Portul Liber Internațional Giurgiulești de facto este controlat de grupul de companii TransOil, cărora le aparține unicul terminal de cereale. Tot lor le aparține două dintre cele trei elevatoare din Reni, dar și majoritatea elevatoarelor din țară. Grupul respectiv exportă peste 70% din cerealele din Moldova, ceea ce le permite să ocupe o poziție dominantă pe piața de cereale și, respectiv, să dicteze prețurile în regiune. Așa a fost anul trecut, cînd compania aproape o lună propunea semințe de floarea soarelui cu 70 de bani mai ieftine decît România sau Ucraina”, a menționat expertul.

Interlocutorul a comunicat că conducerea „Uniagroprotect” a adresat o scrisoare Consiliului Concurenței cu solicitarea de a se pronunța asupra concurenței neloiale și poziției dominante a grupului de companii „TransOil” pe piața de cereale, însă șeful instituției Viorica Cărare nu a oferit încă un răspuns.

Totodată, Slusari a recunoscut că, în prezent, „TransOil” propune grîu alimentar la prețul de 2,4-2,55 lei/kg, iar grîul furajer – la prețul de 2 lei/kg, ceea ce corespunde prețurilor din regiune. Prețul mic la grîul furajer se explică prin precipitațiile masive care au scăzut calitatea recoltei și au asigurat un exces de furaje pe piețele Europei, de exemplu. „Cu toate acestea, noua rută de transportare a cerealelor pe viitor nu-i va mai permite companiei respective să dicteze de una singură prețurile și va contribui la o concurență normală”, a menționat Slusari.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?