X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 503
Preşedintele stiri: 3997

Ministerul Transporturilor a îndemnat fondatorii AITA „să soluţioneze conflictul de interese”

3 iul. 2014,, 10:45   Societate
5190 0
Foto: trm.md
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor solicită Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Auto (AITA) să soluţioneze cît mai curînd conflictul ce "influenţează negativ exportul de mărfuri moldoveneşti".

Potrivit agenţiei "Infotag", care citează comunicatul ministerului, conducerea instituţiei îndeamnă fondatorii AITA să conştientizeze consecinţele acţiunilor sale şi să ajungă la o decizie reciproc avantajoasă, păstrînd, totodată, actualul sistem de emitere a carnetelor TIR.

În comunicat se vorbeşte că ministerul este dispus să poarte negocieri cu Uniunea Internaţională de Transport Auto (IRU) pentru a asigura emiterea carnetelor TIR în Moldova.

"Pentru păstrarea continuităţii relaţiilor economice externe ministerul va întreprinde toate măsurile ce se impun în virtutea competenţei, pentru a debloca eliberarea carnetelor TIR pentru Republica Moldova", se menţionează în comunicat.

Ieri unii fondatori ai AITA au ales noii membri ai consiliului asociaţiei, numindu-l în postul de secretar general interimar al asociaţiei pe Eugen Gubceac, care urma să-l înlocuiască pe Vladimir Pendiurin. Noua componenţă a consiliului asociaţiei i-a solicitat lui Pendiurin să transmită competenţele "noii" conduceri în decurs de 24 de ore.

S-a repetat situaţia din februarie 2014, cînd un grup de fondatori, convocînd adunarea asociaţiei a încetat anticipat competenţele consiliului şi ale preşedintelui AITA, Vladimir Florea. Atunci adunarea a ales noii membri ai consiliului, numindu-l în postul de preşedinte al AITA pe Grigore Bernavschi.

Atunci Ministerul Justiţiei a declarat ilegitimă decizia adunării. Preşedinte al AITA a rămas Vladimir Florea.

În februarie ministrul Transporturilor, Vasile Botnari, a îndemnat fondatorii aflați în conflict să ajungă la o înţelegere, să găsească o soluţie amiabilă.

"Ar fi incorect dacă din cauza unui conflict intern de interese ar suferi transportatorii auto", a spus ministrul.

Surse din conducerea AITA au comunicat că "acum Moldova "este în genunchi".

"În ziua ratificării de către Parlament a Acordului de asociere cu UE, Moldova a fost exclusă din sistemul TIR. Vor suferi nu doar transportatorii, dar şi economia ţării. Acum transportatorii au rămas fără lucru, exportatorii vor suferi pierderi. Toţi transportatorii care se află peste hotare vor avea probleme din cauza lipsei garanţiei TIR", a spus interlocutorul agenţiei.

Potrivit acestuia, orice modificare în documentele asociaţiei trebuie să fie înregistrată la Ministerul Justiţiei.

"În cazul dat, aceste condiţii nu au fost respectate. Trebuie să aşteptăm concluzia oficială a Ministerului Justiţiei, nu putem acţiona ilegal. Din păcate, reacţia ministerului de profil nu va schimba nimic, va trece timp pînă Moldova va reveni în sistemul TIR", a spus sursa.

În februarie conducerea IRU a avertizat că dacă în timpul apropiat conflictul nu va fi soluţionat civilizat şi la nivel de legislaţie, poate fi luată o decizie de sistare a emiterii carnetelor TIR în Moldova.

Potrivit sursei, "IRU şi-a onorat promisiunea, după ce a aflat de atacul raider".

"Problema constă în faptul că indiferent de interdicţia de a emite carnete TIR, impusă Republicii Moldova pe 2 iulie, "noul" secretar general al asociaţiei a spus că le va emite. Astfel de carnete în Republica Moldova sînt în număr de peste 15 mii în sumă de peste 11 milioane de lei. Fiecare carnet de garanţie este o garanţie în sumă de 60 de mii de euro. Emiterea carnetelor ilegale este o încălcare gravă. În aşa caz IRU poate exclude Moldova din sistemul transportărilor auto internaţionale (TIR), din care Republica Moldova face parte din 1993", a conchis sursa.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?