Transnistria stiri: 1426
Eurovision stiri: 509

Sindicatele: Salariul şi serviciile medicale proaste sînt problemele principale ale sectorului feroviar

21 noi. 2013,, 10:20   Societate
3133 0
Foto: newsmoldova.md
Salariile mici şi serviciile medicale de proastă calitate sînt două probleme principale ale sectorului feroviar, care trebuie soluţionate în regim de urgenţă. Despre aceasta a comunicat miercuri, în cadrul unei conferinţe internaţionale la Institutul Muncii, preşedintele Confederaţiei Naţionale a Sindicatelor din Moldova (CNSM), Oleg Budza.

Potrivit agenţiei "Infotag", Budza a spus că "în ceea ce priveşte calitatea serviciilor medicale pentru funcţionarii sectorului feroviar este necesară fie perfecţionarea policlinicii, fie încadrarea acesteia în sistemul comun de sănătate".

Potrivit liderului sindicatelor, "este necesară monitorizarea în permanenţă a domeniului sănătăţii, deoarece fiecare om are dreptul la un tratament eficient, la securitate, iar pentru aceasta trebuie ca conducerea transportului feroviar să negocieze cu compania de asigurări".

Budza a menţionat că "agrarienii achită în fondul de asigurări 320 milioane de lei şi primesc 1,3 miliarde datorită funcţionarilor sectorului feroviar şi de aceea ultimii au de suferit".

"Cînd funcţionarii sectorului feroviar se adresează la medic cu traumatisme profesionale sau boli, nici un medic şi nici o comisie nu recunoaşte şi nu doreşte să vorbească despre cauzele îmbolnăvirii, iar pacienţii sînt nevoiţi să achite singuri tratamentul", a spus liderul CNSM.

Potrivit lui, "apare și problema concediilor medicale, de care nimeni nu se ocupă".

Budza a menţionat că "pe lîngă reformele din sistemul sănătăţii pentru funcţionarii transportului feroviar, este necesară reformarea domeniului salariilor, deoarece, la momentul actual, Moldova se află pe ultimul loc în ratingul ţărilor în care munca este prost remunerată".

"Moldova nu are o structură care s-ar ocupa de normarea muncii, zilei de muncă, salariului, cu toate acestea, vrem în Europa, pînă la care mai avem mult de lucru", a spus preşedintele CNSM.

Budza a menţionat că "este necesar de reformat şi sectorul feroviar, de modernizat infrastructura, vagoanele, pentru ca trenurilor moldoveneşti să nu le fie refuzată intrarea pe teritoriul Rusiei sau a altor ţări din cauza că garniturile vechi dăunează mediului înconjurător".
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

La ce etnie vă atribuiți?