Animalele migrează masiv pe Pămînt și pe mare – oamenii de știință au numit cauza

4 iun. 2020,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Multe specii de organisme, în primul rînd, animalele marine migrează în direcția polilor Pămîntului și spre vîrful munților. Cauza este schimbările climatice catastrofale.

Despre acest lucru a anunțat International Business Times, cu referire la un studiu publicat în revista Nature Ecology & Evolution.

Specialiștii de la Universitatea din Toulouse și Universitatea Picardi au studiat 258 de lucrări științifice care descriu schimbarea habitatelor a mai mult de 12.000 de specii de bacterii, ciuperci, plante și animale. Ei au ajuns la concluzia că habitatul animalelor marine se mută cu 6 kilometri anual, iar a insectelor - de trei ori mai repede. Animalele terestre se mută cu 1,8 metri pe an mai sus pe versanții munților.

Speciile de animale terestre se îndepărtează mai puțin activ de schimbările climatice, deoarece aerul transmite căldura de aproximativ 28 de ori mai rău decît apa, în plus, ele sînt capabile să-și regleze eficient temperatura corpului.

În această situație, pe punctul de dispariție se află reprezentanți ai florei și faunei care trăiesc în munți.