Astronomii au descoperit asteroizi gemeni ''adorabili''

19 iul. 2018,, 01:31   Ştiinţă şi IT

„Surpriză, sînt gemeni!” - aceasta a fost reacţia astronomilor de la NASA în iunie după ce au studiat un corp numit 2017 YE5, care de fapt reprezintă doi asteroizi care orbitează unul în jurul celuilalt.

Cei doi asteroizi de dimensiuni mici au fost detectaţi cu ajutorul a trei telescoape radio, scrie Space.

Este suprinzător că cele două corpuri sînt similare în dimensiune, fiecare cu o circumferinţă de circa 900 de metri. Pînă acum, savanţii au detectat doar 3 astfel de perechi cu corpuri egale. Cele mai multe sisteme de asteroizi binari sînt inegali, cu un asteroid mai mic ce orbitează în jurul unuia mai mare.

Observaţiile asupra 2017 YE5 au arătat şi că perechea nu este de gemeni identici. Un asteroid este mai întunecat decît celălalt, sugerînd că sînt alcătuite din materiale diferite sau poate au alte texturi.

Totuşi, poate trece multă vreme pînă cînd savanţii să realizeze noi studii. Studiul de faţă a profitat de apropierea de Terra, începînd apoi să se îndepărteze. Vor trece mai mult de 170 de ani pînă cînd sistemul binar să se apropie la această distanţă relativ mică de 6 milioane de kilometri.