Un asteroid văzut cum a explodează deasupra Berlinului

25 ian. 03:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință au detectat un asteroid care zbura deasupra capitalei Germaniei chiar înainte ca acesta să explodeze deasupra Pămîntului.

În istorie, a fost posibil să se prezică o prăbușire a unui corp ceresc doar de 8 ori.

Asteroidul, denumit 2024 BXI, a fost descoperit pentru prima dată de astronomul maghiar Christian Sarnecki. Acesta a identificat roca spațială cu ajutorul unui telescop Schmidt de 60 de centimetri. La scurt timp după descoperirea sa, NASA a oferit o predicție detaliată a locului și a momentului în care obiectul va cădea.

"Avertisment: micul asteroid se va dezintegra ca o minge de foc inofensivă la vest de Berlin, lîngă Nenngausen, în curînd - la ora 1:32 a.m., ora Europei Centrale. Observatorii îl vor vedea dacă va fi senin", a transmis NASA în X (Twitter) în noaptea de 21 ianuarie. În orașul Leipzig din nordul Germaniei, o cameră de supraveghere a surprins acest meteorit luminos.

Denis Vida, cercetător postdoctoral la Universitatea Western din Canada, a declarat că asteroidul, care avea o lățime de aproximativ 1 metru înainte de impact, a început probabil să se descompună la aproximativ 50 de kilometri vest de Berlin.