Cazul Filat stiri: 355

Ipoteză: asteroizii distribuie molecule necesare pentru viață în întreaga galaxie

10 iul. 2019,, 01:00   Ştiinţă şi IT

Astronomii de la Universitatea Harvard au aflat probabilitatea că asteroizii și cometele au adus viață pe planetele din Calea Lactee.

Modelarea a arătat că probabilitatea este extrem de ridicată, potrivit unui studiu publicat în Astrophysical Journal Letters.

Pămîntul este singura planetă populată, cunoscută de oamenii de știință. Dar avînd în vedere cît de mare este Universul observabil, probabilitatea că sîntem într-adevăr singuri este extrem de mică. Astronomii sugerează că asteroizii și cometele pot deveni o sursă de elemente necesare pentru viață – apă și aminoacizi. Astfel de obiecte se deplasează între sisteme într-un proces numit panspermie.

Oamenii de știință știu deja că microbii pot supraviețui atunci cînd sînt în spațiu, ceea ce înseamnă că teoretic pot fi mutați între planete.

Cercetătorii de la Harvard au creat un model computerizat pentru a afla cît de probabilă este răspîndirea apei şi a microbilor în Calea Lactee. În acest context, ei au luat în calcul viteza obiectelor de diferite mărimi, degajate de gaura neagră din centrul Calei Lactee, probabilitatea ca acestea să fie capturate de gravitatea altor stele, precum și de timpul pe care îl poate necesita călătoria cu asteroidul între planete.

Ca rezultat, astronomii au descoperit că panspermia se produce, cel mai probabil, pe o scară galactică, adică viața ar putea fi adusă pe trilioane de obiecte. Potrivit cercetătorilor, sistemele de stele cel mai des captează obiecte care se deplasează la viteze de la 10 la 100 km / s, totuşi acest proces poate avea loc pînă la viteze de 1.000 km/s.