Uniunea Europeană doreşte reducerea emisiilor de bioxid de carbon cu 40% pînă în 2030, în timp ce Comisia Europeană doreşte ca, pînă în 2050, emisiile de bioxid de carbon la nivelul ţărilor UE să fie zero, pentru a stopa încălzirea globală.
„Trebuie să recunoaştem că sîntem presaţi de timp”, a declarat ministrul danez al Climei şi Energiei, Dan Jorgensen, după reuniune.
În octombrie 2018, guvernul danez a anunţat că va interzice vînzarea tuturor maşinilor care folosesc combustibili fosili pînă în 2030, dar ulterior a renunţat la idee, deoarece acest lucru ar fi încălcat regulile UE.
Jorgensen a spus că, dacă UE va fi de acord cu privire la o interdicţie la nivelul întregii uniuni, ar fi bine dacă fiecare dintre ţări ar putea să pună în aplicare o astfel de măsură. „Planul A ar fi acela de a adopta o interdicţie europeană”, a spus el.
Totuşi, Lituania, Letonia, Slovenia, Bulgaria şi alte cîteva ţări au sugerat că trebuie făcut mai mult pentru a opri vînzările de autovehicule second-hand din Europa de Vest către Est.
Jorgensen a spus că este important ca producătorii de automobile să fie informaţi în privinţa direcţiilor de politică ale blocului pe termen lung şi că următorul pas al Danemarcei a fost formarea unei alianţe cu cele 10 state membre care susţin propunerea sa. „Atunci cred că vor urma şi alţii”, a spus el.
Adăuga comentariu