X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 508
Preşedintele stiri: 4002

Meta, amendată cu 390 milioane de euro pentru încălcarea Regulamentului general privind protecţia datelor

5 ian. 2023,, 07:31   Externe
2886 0

Grupul american Meta, compania-mamă a Facebook, a primit miercuri două amenzi substanţiale în sumă totală de 390 milioane de euro pentru încălcarea Regulamentului general privind protecţia datelor (GDPR/RGPD), a anunţat Comisia irlandeză pentru protecţia datelor (DPC), care acţionează în numele Uniunii Europene, informează digi24.ro.

Comisia irlandeză a precizat, într-un comunicat, că Meta şi-a încălcat „obligaţiile în materie de transparenţă” şi se foloseşte de o bază juridică eronată „pentru a procesa datele cu caracter personal în scopuri de publicitate” ţintită.

Sancţiunea urmează după adoptarea la începutul lunii decembrie a trei decizii cu caracter obligatoriu de către Comitetul european privind protecţia datelor (CEPD). Una dintre ele, referitoare la WhatsApp, a fost notificată ulterior DPC şi va face obiectul unei decizii săptămîna viitoare.

Asociaţia NOYB de apărare a vieţii private, aflată la originea celor trei plîngeri împotriva Meta, acuză gigantul american că reinterpretează consimţămîntul „ca un simplu contract de drept civil”, care nu permite refuzarea publicităţii ţintite.

În octombrie 2021, autoritatea irlandeză propusese iniţial un proiect de decizie care valida baza juridică utilizată de Facebook şi propunea o amendă între 26 şi 36 milioane de euro pentru lipsă de transparenţă.


Comisia Naţională de Informatică şi Libertăţi (CNIL, autoritatea franceză de protecţie a datelor personale) şi alte autorităţi de reglementare şi-au exprimat dezacordul faţă de acest proiect de sancţiuni, considerîndu-l mult prea slab. Ele au cerut CEPD să judece diferendul, iar aceasta le-a dat cîştig de cauză în chestiunea bazei juridice. Asociaţia NOYB a salutat miercuri decizia, considerînd că ea va obliga Meta să creeze „o opţiune de consimţămînt da/nu” pentru utilizarea datelor personale ale utilizatorilor săi, fără de care compania „nu le poate utiliza datele personale pentru o publicitate personalizată”.

Într-o declaraţie transmisă AFP, Meta şi-a declarat „dezamăgirea” faţă de decizie şi şi-a anunţat intenţia de a face apel, „atît pe fond, cît şi faţă de amenzi”, potrivit Agerpres.

„Dezbaterea în jurul bazelor juridice” pentru procesarea datelor personale „durează de ceva timp şi companiile sînt confruntate cu o lipsă de certitudini de reglementare în acest domeniu”, consideră Meta.

„Aceste decizii nu împiedică publicitatea ţintită sau personalizată”, iar „firmele de publicitate pot continua să utilizeze platformele noastre pentru a viza clienţi potenţiali, a-şi dezvolta activitatea şi a crea noi pieţe”, adaugă Meta. Autoritatea irlandeză a condamnat deja gigantul californian în septembrie la o amendă de 405 milioane de euro pentru abateri în ce priveşte procesarea datelor minorilor, iar în noiembrie la o amendă de 265 milioane de euro pentru protejarea insuficientă a datelor utilizatorilor.

3
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?