Răducan dezvăluie detalii despre înțelegerile de cartel pe piața de publicitate

Răducan dezvăluie detalii despre înțelegerile de cartel pe piața de publicitate

Un an și jumătate! Atît a trecut de la sesizarea pe care mai multe instituții media, au depus-o la Consiliul Concurenței, denunțînd înțelegeri de cartel pe piața de publicitate.


În timp ce conducerea postului nostru susține că adevărul este la suprafață și putea fi descoperit într-un timp mai scurt, președintele Consiliului Concurenței se apară, transmite Știri.md


„A fost o perioadă moartă, acum toți se implică”, a declarat Marcel Răducan pentru TV8.


„Toată piața de publicitate știa despre această înțelegere de cartel și iată Consiliul Concurenței, de un an și jumătate, tot îl caută. Îmi pare mai mult o batjocură decît o abordare serioasă”, afirmă Natalia Morari, președinta Asociației „Media Alternativa”.


De partea cealaltă, președintele Consiliului Concurenței susține că investigațiile demarate în urma sesizării durează pentru că părțile implicate nu s-ar fi grăbit să ofere informațiile cerute.


„Cu mare regret a fost o „perioadă moartă”, cel puțin cînd am preluat eu instituția, cînd nu prea era informație. Acum toți se implică, și-au amintit că au depus cerere, că trebuie să răspundă, toată lumea e în treabă”, spune Marcel Răducan, președinte al Consiliului Concurenței.


Anul trecut, reprezentanta TV8, Mariana Rață, declara că informațiile solicitate de Consiliul Concurenței nu ar fi avut legătură cu subiectul anchetei. Recent, și un deputat al blocului ACUM a solicitat explicații privind mersul anchetei. Și lui i s-a răspuns că investigația durează pentru că nu este vorba de un caz simplu, iar în țările europene astfel de acuzații pot fi cercetate chiar și ani întregi. 


„Dacă vă documentați cît timp are loc o investigație pe cartel în Europa, veți găși și 5-6 ani. 3:08-3.12 Dar de la scrisoare la scrisoare, cu regret, durează peste o lună de zile”, a adăugat Marcel Răducan.


Consiliul Concurenței urmează să anunțe decizia finală în termen de două luni. Acum un an și jumătate, TV8, alături de posturile PRO TV Chișinău, RTR-Moldova și Jurnal TV au depus o plîngere comună către Consiliul Concurenței în care acuză două case de vînzări de publicitate afiliate Partidului Democrat și Partidului Socialiștilor că ar fi încheiat o înțelegere de cartel. 


Astfel, acestea ar oferi o reducere de 50% clienților care plasează publicitate doar prin intermediul lor, iar apoi ar împărți veniturile. Anterior, conducerea Asociației Agențiilor de Publicitate din Moldova declara că legea nu a fost încălcată.


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load