Alimentele care îți dau mai multă energie decît cafeaua

Alimentele care îți dau mai multă energie decît cafeaua

Obiceiurile tale zilnice pot umple golurile energetice dacă adopți o dietă sănătoasă.


Astea sînt alimentele care înlocuiesc cafeaua cu succes:


Avocado


Include avocado în alimentația ta, atunci cînd te simți fără energie. Pe lîngă acid pantotenic, vitamina B, care ajută celulele, fructele de avocado sînt „bogate în grăsimi și fibre sănătoase“, spune Jessica Beacom,
“Grăsimea lor ajută la îmbunătățirea absorbției nutrienților în alimentele pe care le mănînci și fibrele lor încetinesc creșterea zahărului din sînge după o masă sau o gustare, promovînd astfel un nivel mai ridicat de energie.”


Legume cu frunze verzi


De cele mai multe ori, atunci cînd ești obosită simți nevoia să consumi cofeină și ciocolată.
Însă legumele cu frunze verzi, precum spanac sau varza creață, sînt foarte bogate în substanțe nutritive esențiale – vitamina B, vitamina C, vitamina E, fier, luteina și antioxidanți.
“Fierul si vitamina C din legume lucrează sinergic pentru a ajuta la prevenirea anemiei, care este o cauză majoră a oboselii – mai ales la femei”, spune Beacom.


Cartofi dulci


Într-o dietă, concentrați-vă doar pe alegerea carbohidraților bogați în fibre, care sînt absorbiți mai încet decît făina și zahărul alb.
Carbohidratul perfect: cartofii dulci .
“Aceștia sînt o sursă excelentă de carbohidrați complexi bogați în energie, iar conținutul ridicat de fibre încetinește ritmul digestiei, astfel încît energia lor să fie eliberată într-un mod lent și constant”, spune Beacom.


Ciocolata neagră


Specialiștii recomandă să consumăm ciocolată neagră cu 75% sau mai multă cacao. Această opțiune cu conținut scăzut de zahăr este o sursă bună de cafeină și teobromină, doi stimulenți naturali care pot stimula atît energia cît și starea de spirit.
“De asemenea, este bogată în antioxidanți care pot îmbunătăți fluxul sanguin și, prin urmare, oxigenarea creierului și a mușchilor”, spune Beacom


Apa


Mîncarea sănătoasă, somnul suficient și hidratarea sînt trei factori cheie care intensifică rezistența.
Deshidratarea poate încetini chiar și producția de energie care vă poate face să vă simțiți obosiți și lenți. Consumul de apă este vital pentru buna funcționare a organismului.


Sfecla roșie


“Sfecla conține nitrați naturali și antioxidanți care se crede că duc la creșterea fluxului sanguin și, prin urmare, la oxigenarea creierului și a mușchilor”, spune Beacom.
Potrivit specialiștilor, un pahar de suc de sfeclă roșie băut pe zi are capacitatea de a crește fluxul de sînge către creier, reducînd stresul și oboseala.
Sfecla roșie este bogată de vitamina A, complexul de vitamine B, vitamina C, vitamina K, calciu, cupru, fier, iod, potasiu, sodiu și sulf.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load