Oamenii de știință au găsit pentru prima dată dovezi ale căderii unui meteorit pe Pămînt cu 13 mii de ani în urmă

Arheologii de la Universitatea din Carolina de Sud au găsit primele dovezi ale teoriei căderii unui meteorit pe Pămînt cu 12,8 mii de ani în urmă.

Conform ipotezei prezentate în 2007, în timpul Triasicului timpuriu, pe Pămînt a căzut un asteroid uriaș sau o cometă. Aceasta a dus la faptul că acum 12,8 mii de ani a existat o perioadă de răcire extremă, dispariția multor animale mari și scăderea probabilă a populației primilor oamenilor.

Conform teoriei, după căderea meteoritului, pe Pămînt au început incendii masive care au blocat lumina soarelui. În studiul lor, un grup de arheologi au studiat foile de platină - un element asociat cu asteroizi pe teritoriul aproape întregului Pămînt.

Oamenii de știință atribuie apariția urmelor de platină în straturile de bază ale perioadei 12,8 - 13 mii de ani în urmă pe teritoriul întregului Pămînt anume căderii asteroidului.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe