COVID-19 în MOLDOVA

Cîte apeluri la 112 s-au înregistrat în acest an

Cîte apeluri la 112 s-au înregistrat în acest an

În opt luni ale anului curent, numărul apelurilor de urgență la 112 a fost de 1,6 milioane.

Datele au fost prezentate în cadrul unei ședințe a Comitetul coordonator interdepartamental pentru asigurarea interacțiunii dintre Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 și ambulanță, poliție și pompieri.

Directorul Serviciului 112, Liviu Oboroc, a prezentat dinamica procesului de preluare și procesare a apelurilor de urgență de la începutul anului curent și pînă în prezent.


Astfel, în opt luni ale anului curent, cele mai multe apeluri și solicitări s-au înregistrat în intervalul orelor 17:00 și 19:00. Rata de răspuns în anul 2020 s-a îmbunătățit ca rezultat al consolidării capacităților Serviciului 112, dar și ca urmare a creșterii responsabilității cetățenilor care apelează de numărul de urgență, a relatat funcționarul.

Operatorii serviciului au reușit să preia în primele 5 sec peste 73% din totalul apelurilor, în primele 10 sec - 92% din apeluri, iar în 30 de sec – 99% din apeluri.

Distribuite după genul acestor apeluri, 74% sînt apeluri de urgență medicală, 23% – solicită poliția și 3% - pompierii. De asemenea, în perioada ianuarie-august 2020, au fost înregistrate 38 429 de apeluri cu suspecții la COVID-19, a menționat Liviu Oboroc.

„Serviciul 112 este principala verigă, care asigură succesul intervențiilor specializate în situațiile de urgență ale oamenilor. Pentru a interveni în timp real în ajutorul cetățenilor și a face față oricăror situații de criză, trebuie să dispunem de proceduri eficiente de preluare și procesare a apelurilor de urgență”, a afirmat ministrul Economiei, Sergiu Răilean.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
Mai multe

Sondaj Toate

load