Punctul vulnerabil al turismului rural este factorul sezonier, expert

Punctul vulnerabil al turismului rural este factorul sezonier, expert

Rata de ocupare în pensiunile agro, eco și rurale este sub 20% anual, un nivel destul de scăzut, care prin eforturi comune a operatorilor din industrie trebuie ridicat cel puțin la nivelul de 30%.

Punctul vulnerabil al turismului rural este factorul sezonier. Astfel, în perioada de vară gradul de ocupare a pensiunilor ajunge la 40%, un nivel acceptabil pentru o afacere în domeniul dat, dar în perioada de primăvară indicatorul scade de două ori. Concluziile aparțin expertului economic de la Institutul pentru Dezvoltare și Inițiative Sociale „Viitorul”, Veaceslav Ioniță, transmite IPN.

Expertul precizează că o adevărată problemă este perioada toamnă-iarnă, cînd ocuparea pensiunilor este de doar 7-11%. „Pensiunile noastre nu au dezvoltat încă un concept de odihnă menit să atragă vizitatorii pe timp de iarnă. Aceasta trebuie să fie una din preocupările de bază ale celor care doresc să promoveze turismul rural în Moldova”, susține expertul, subliniind că în prezent turismul rural este mai degrabă o escapadă de 1-2 zile, pentru locuitorii din orașe, și nu concurează cu alte forme de odihnă și de turism ale moldovenilor sau străinilor.

Oamenii care vin la pensiuni, de regulă, sînt cei care își organizează o mini-vacanță suplimentară la vacanța de bază. Mai mult, cercetările aprofundate arată că majoritatea celor care vin sînt clienți permanenți. Deci, strategia de dezvoltare a turismului rural trebuie să se axeze pe creșterea bazei numerice de clienți.

În prezent, 85-90% din turiștii care merg în pensiuni rurale sînt moldovenii care fug de zgomotul orașului și vor să-și reamintească de copilăria de la țară. Pentru ei trebuie de gîndit atît zonele de odihnă, cît și strategiile publicitare din domeniul turismului rural.

Potrivit lui Ioniță, turismul rural este ramura cu cele mai bune perspective de dezvoltare în Moldova. În prezent, pensiunile din țară nu au o soluție de odihnă pentru timp de iarnă, fapt ce duce la pierderea a minimum 15 mii de clienți anual.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load