Vapori de apă, descoperiți într-un sistem solar apropiat de Terra

31 iul. 2023,, 06:30   Ştiinţă şi IT

Astronomii au detectat prezența apei în apropierea unei stele, ceea ce sugerează că planetele care se formează acolo ar putea fi locuibile în viitor.

Un sistem de planete, denumit PDS 70, a fost descoperit la 370 de ani-lumină distanță de Pămînt. Steaua din centrul acestuia are aproximativ 5,4 milioane de ani și este mai rece decît Soarele nostru.

În jurul ei se află două planete gigantice gazoase cunoscute, iar oamenii de știință au determinat că una dintre ele, PDS 70b, ar putea avea o orbită comună cu o treia planetă „soră” care s-a format acolo.

Două inele de gaz și praf - ingredientele necesare pentru formarea stelelor și planetelor - se află în jurul PDS 70. Inelul interior și cel exterior sînt despărțite de un spațiu de opt miliarde de kilometri. Planetele gigantice gazoase se află în acest spațiu și orbitează steaua, transmite Noi.md cu referire la spotmedia.ro.

Instrumentul cu infraroșii al telescopului James Webb a detectat urme de vapori de apă în inelul interior, la mai puțin de 160 de milioane de kilometri de stea.

Astronomii cred că în acest inel se pot forma mici planete solide, dacă steaua PDS 70 poate avea un rol similar cu al Soarelui nostru. În sistemul nostru, Pămîntul se rotește în jurul Soarelui la o distanță de 150 de kilometri.