Savanții au descoperit un lac clocotit pe Planeta Roșie (VIDEO)

25 apr. 2018,, 02:59   Ştiinţă şi IT

La începutul lui 2017, savanţii au anunţat descoperirea - cu ajutorul roverului Curiosity al NASA - unor posibile crăpături de desicare în Gale Crater, care a fost umplut de apă acum 3,5 miliarde de ani.

Acum, un nou studiu a confirmat că aceste trăsături ale suprafeţei marţiene sînt urme ale desicării şi scoate la iveală noi detalii cu privire la climatul vechi al Planetei Roşii.

„Suntem acum încrezători că acestea sînt crăpături de nămol”, explică autorul principal Nathaniel Stein, geolog la California Institute of Technology din Pasadena. Întrucît crăpăturile nămolului rezultate în urma desicării se formează numai cînd sedimentul umed este expus la aer, poziţia lor mai apropiată de centrul fundului lacului şi nu de margini sugerează că nivelurile de apă ale lacurilor s-au ridicat şi au scăzut dramatic, scrie Science Daily.

„Crăpăturile de uscare ale lacurilor din Gale Crater au trecut prin acelaşi tip de cicluri pe care îl vedem şi pe Terra”, a precizat Stein. „Acestea sînt uimitoare pentru că adaugă context în înţelegerea acestui sistem lacustru antic”.

„Capturăm un moment în timp”, mai adaugă cercetătorul. „Studiul este doar un capitol într-o poveste pe care Curiosity a scris-o de la începutul misiunii sale”.