Rețeaua neuronală va determina schimbarea limitelor incendiilor forestiere în baza imaginilor de pe satelit

7 aug. 2019,, 01:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință din filiala siberiană a Academiei de Științe din Rusia (AŞR) au creat o rețea neuronală capabilă de monitorizeze schimbările din zonă și granița incendiilor forestiere folosind imagini prin satelit.

Despre aceasta scrie TASS.
Rețeaua neuronală va funcționa folosind imagini de pe satelit multispectrale, care sînt utilizate pentru a studia vegetația și pentru a determina limitele diferiților biomi. Astfel de imagini acoperă o suprafață de cîteva mii de kilometri pătrați, care parțial nu coincide cu hărțile, ele sînt rareori actualizate. Aceasta face ca analiza manuală a imaginii să fie o sarcină aproape imposibilă.

În procesul de instruire, cercetătorii au încărcat în rețeaua neuronală imagini ale graniței pădurilor, pajiștilor și altor biomi obținute din luna mai pînă în septembrie 2018. Acum algoritmul este capabil să determine pădurile de foioase și conifere și, de asemenea, analizează modificările limitelor lor de la imagine la imagine și determină cauzele modificărilor produse.

Anterior, Roskosmos a publicat fotografii cu incendiile actuale din Siberia, făcute pe sateliții grupului de detecție spațială a Pămîntului.