Plantele și semnalele lor ascunse: o nouă descoperire în lumea florei

20 ian. 04:00   Ştiinţă şi IT

Experimentele științifice au demonstrat că plantele nu numai că simt durerea și "emoțiile" care confirmă senzația de pericol, dar sînt capabile și să transmită aceste semnale de pericol altor plante.

Revista ScienceAlert a relatat despre noile experimente ale specialiștilor de la Universitatea Saitama, din Japonia. Aceștia nu numai că au confirmat aceste presupuneri ale oamenilor de știință, dar și au documentat reacția plantelor, înregistrînd un video. Pentru experiment ei au folosit plante modificate genetic, în care au instalat biosenzori capabili să lumineze atunci cînd detectează un flux de ioni de calciu. Aceștia din urmă participă la transmiterea diferitor semnale.

Atunci cînd pe frunza unui arbust era plasată o insectă dăunătoare, practic în cîteva secunde erau eliberate în aer substanțe chimice. Semnalele au fost înregistrate cu ajutorul unui microscop fluorescent. În paralel, a fost filmat un video, în care se vede cum au reacționat brusc la apariția pericolului zonele învecinate aflate la distanță mai mare de omidă. Și chiar și frunzele plantelor învecinate! În acestea, de asemenea, s-au observat o activitate a ionilor de calciu.