Oamenii de știință au prezis existența unui superdiamant cu proprietăți unice

21 mar. 05:00   Ştiinţă şi IT

O echipă internațională de oameni de știință a prezis existența superdiamantului, care este capabil să rezolve probleme globale în știința materialelor.

Potrivit concluziilor specialiștilor din Statele Unite și Suedia, superdiamantul, cunoscut sub numele de cristal cubic centrat în volum de opt atomi (BC8), are un potențial larg de a deveni un obiect cu proprietăți unice. În special, s-ar putea dovedi a fi cu 30% mai rezistent decât diamantul convențional, scrie Planet Today cu referire la revista Physical Chemistry Letter.

Problema cheie pentru obținerea substanței este necesitatea de a crea condiții extreme care se găsesc doar în nucleele exoplanetelor bogate în carbon - printre care presiunea indicată de 10 milioane de atmosfere. Autorii lucrării studiază posibilitatea utilizării metodei de compresie cu dublu șoc pentru sinteza BC8 propusă.

Anterior, presa Involta a scris că studiul oamenilor de știință americani a permis explicarea sursei de origine a Crunchului, care emite zăpadă atunci când se merge pe el.