O nouă specie de furnici, denumită după un personaj din cărțile Harry Potter

17 apr. 02:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință din Australia au descris o nouă specie de furnici subterane, pe care au denumit-o Leptanilla voldemort, în cinstea principalului antagonist din cărțile Harry Potter.

Insectele duc un stil de viață foarte secretos, potrivit unei publicații din revista științifică ZooKeys. Ele nu ies aproape deloc la suprafață, preferînd să își petreacă timpul în întuneric total. Tocmai această caracteristică le-a amintit autorilor descoperirii de vrăjitorului Voldemort, inventat de scriitoarea Joanne Rowling.

În timp ce efectuau cercetări în apropierea orașului Newman, experții de la Universitatea din Australia de Vest au descoperit furnici neobișnuite la o adîncime de 25 de metri. Acestea se deosebesc prin dimensiunea lor miniaturală, de aproximativ 1,5 mm lungime, membre, antene și fălci alungite, precum și prin coloritul gălbui palid și absența ochilor.

Potrivit entomologilor, furnicile din specia Leptanilla sînt printre cele mai puțin studiate creaturi de pe planetă. Regimul alimentar al L. voldemort include diverse nevertebrate care trăiesc în pămînt, cum ar fi milipedele geofile. De asemenea, adulții pot bea hemolimfa secretată de larvele din propria specie.