În Siberia a fost descoperit un nou crater de 50 de metri adîncime

2 sep. 2020,, 05:00   Ştiinţă şi IT

În Siberia de Nord cercetătorii au găsit un nou crater cu o adîncime de 50 de metri. Oamenii de știință cred că el a apărut din cauza acumulării și exploziei metanului sub suprafață.

La început, el a fost observat întîmplător în emisia postului de televiziune "Vesti Yamala", iar mai tîrziu cercetătorii au decis să investigheze acest obiect în detaliu.

Un grup de oameni de știință au efectuat o expediție pentru a explora craterul cilindric de 50 de metri adâncime. Se crede că astfel de gropi sînt cauzate de acumularea de metan în buzunarele permafrostului, ele apar ca urmare a dezghețării sub suprafață.
"Ceea ce am văzut astăzi uimește prin dimensiunile și măreția sa. Astfel de obiecte pot fi create de forțe colosale ale naturii", au menționat oamenii de știință.

Oamenii de știință au remarcat că aceasta este una dintre cele mai mari găuri care apar brusc în ultimii ani în timpul permafrostului. "Acest obiect este unic. El conține multe informații științifice suplimentare, pe care urmează să le studiem", au menționat oamenii de știință.