Jocurile Olimpice stiri: 120
Transnistria stiri: 1410

Fenomenul bullyingului în instituțiile de învățămînt, subiect de discuție la Parlament

15 mar. 14:01   Societate
2603 0

101 elevi din diverse regiuni ale țării au devenit ambasadori ai nonviolenței și au transmis, de la tribuna centrală a Parlamentului, mesaje de combatere a bullyingului.

Tinerii, reprezentanți ai Consiliilor de elevi din Chișinău, Edineț, Soroca și Strășeni, s-au adresat profesorilor, elevilor, părinților și întregii societăți în cadrul evenimentului „101 ambasadori ai nonviolenței în școală”. Platforma de discuții a avut loc în această săptămînă, la inițiativa deputatei și autoarei legii antibullying, Angela Munteanu-Pojoga.

Fenomenul bullyingului în instituțiile educaționale a fost abordat complex de către participanții la discuții. Tinerii au venit cu diverse propuneri de a le oferi copiilor afectați de bullying suport informațional pe platforme online, dar și prin programe educaționale. Totodată, ei au vorbit despre importanța psihologilor în școli, care să le poată oferi copiilor suport psiho-emoțional și asistența necesară în cazuri de bullying. Tinerii au mai menționat despre necesitatea instruirii pedagogilor la acest subiect, despre sensibilizarea societății, dar și despre importanța responsabilizării părinților cu privire la situațiile în care copii lor sînt inițiatorii bullyingului.

În context, elevii au prezentat și o serie de proiecte de lege menite să contribuie la prevenirea și combaterea bullyingului în școli.

„Obiectivul principal al legii noastre este de a oferi un instrument de lucru pentru cadrele didactice auxiliare și reprezentanții Comisiei multidisciplinare pentru a preveni și rezolva problemele provocate de fenomenul de bullying”, a spus Veronica Gherciu, reprezentanta delegată a Consiliului Raional al Elevilor din Strășeni.


Propunerile elevilor au fost apreciate de președinta Centrului Național de Prevenire a Abuzului față de Copii din capitală, Daniela Sîmboteanu, moderatoarea panelului de discuții. Potrivit expertei, propunerile copiilor explică cum poate fi prevenit fenomenul de bullying într-un mod sistemic. „Ceea ce m-a impresionat este faptul că copiii s-au documentat, au făcut chiar și studii proprii, cercetări, care chiar corespund cu datele studiilor naționale. Cred că cei 101 copii care au participat la eveniment au reușit să atingă absolut toate subiectele relevante, pertinente, care trebuie luate în considerație de către autorități, de către toți actorii din societate, de către ONG-uri, părinți, cadre didactice, pentru a le crea un mediu sigur în care ei să își poată explora potențialul lor, fără bullying, fără violență”.

Prestația copiilor a fost similară cu cea a deputaților în Parlament, a subliniat deputata Angela Munteanu-Pojoga. „Este un eveniment prin care ne-am dorit să oferim o platformă de discuții pentru copii, să auzim și opinia acestora în mod special la capitolul bullying. Am descoperit copii extraordinar de bine pregătiți și care foarte bine cunosc procesul legislativ. Am descoperit și idei geniale, care va trebui noi, maturii, să le preluăm și să le transformăm fie în legi, fie în politici educaționale. Cu siguranță vom veni cu inițiative care să îmbunătățească viața copiilor”.

Pe final, elevii au vizionat un scurt mesaj video despre fenomenul bullyingului și expoziția de postere create de elevi ai 14 instituții de învățămînt din țară, în cadrul campaniei „19 zile de activism și prevenire a violenței și abuzului împotriva copiilor și tinerilor”.

Evenimentul „101 ambasadori ai nonviolenței în școală” s-a desfășurat în cadrul Campaniei de informare și sensibilizare pentru combaterea bullyingului în școli „Împreună, fără bullying!”. Campania, lansată la 12 februarie curent de Ministerul Educației și Cercetării, în parteneriat cu Alianța ONG-urilor Active în domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familiei (APSCF), se va desfășura pe tot parcursul anului și va include o serie de activități de informare pentru profesori și elevi, dar și diverse activități de sensibilizare online.

2
0
0
0
2

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?