Transnistria stiri: 1424
Eurovision stiri: 508
Preşedintele stiri: 4002

Ce trebuie să facă consumatorul în cazul în care a cumpărat un produs necalitativ

25 sep. 2023,, 22:30   Societate
2876 0

Consumatorii, în cazul în care au primit bunuri sau servicii de calitate scăzută, pot, înainte de a contacta Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare şi Protecţia Consumatorilor, să încerce să soluționeze singuri problema cu administrația acestei companii.

Despre acest lucru a vorbit jurista Iulia Gangan, în cadrul emisiunii "Без галстуков" cu Alexandr Stahurschi pe canalul TV N4, relatează Noi.md

Ea a menționat că atunci cînd consumatorul se confruntă cu situația în care i-au fost oferite bunuri sau servicii de calitate scăzută, el are dreptul și trebuie să ia legătură cu administrația acestei companii.

"Dacă vorbim despre achiziționarea de produse necalitative, de exemplu, într-un magazin, la punctul de vînzare, atunci el ar trebui să contacteze administrația acestui punct de vînzare și să spună care este, în principiu, problema sa, în ce constă lipsa calității produsului, cînd a detectat neajunsul", a subliniat Iulia Gangan.

Potrivit ei, cazuri sînt diferite. Uneori, administrația, dorind să rezolve problema imediat, la fața locului, ascultă consumatorul, încearcă să rezolve cumva situația. Dar există cazuri în care nu vrea să-și recunoască vina chiar și atunci cînd calitatea proastă a produsului este evidentă.

"În acest caz, consumatorul, conform procedurii generale, în cazul în care deține bonul de casă, poate scrie o cerere în adresa persoanei juridice de la care a achiziționat acest produs. Și în acest caz, agentul economic este obligat prin lege ca, în termen de 14-15 zile, să ofere un răspuns la această plîngere", a menționat Iulia Gangan.

Ea a subliniat că consumatorul are dreptul să ceară atît înlocuirea produsului de calitate scăzută, cît și rambursarea banilor sau un preț redus.

"De asemenea, dacă vorbim deja despre produse alimentare, atunci cînd a fost adus un prejudiciu sănătății, în acest caz consumatorul are dreptul la despăgubiri pentru daune materiale, inclusiv daune morale. Adică, în principiu, legislația noastră permite consumatorilor să-și protejeze drepturile în diferite moduri", a spus Iulia Gangan.

5
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?