X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3996

Cum trebuie consumatorii să depună corect o reclamație?

13 sep. 2021,, 09:30   Societate
4669 0

Un consumator care își cunoaște drepturile, este protejat. Dar este important ca consumatorii să păstreze bonurile de plată și să întocmească și să depună corect reclamațiile pentru a-și proteja drepturile.

Despre acest lucru a declarat Mariana Melnic, specialist principal privind protecția drepturilor consumatorilor al Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, în cadrul emisiunii "Mecanismul de acțiune" cu Elena Levițkaia-Pahomova pe canalului NTV-Moldova, transmite Noi.md.

Ea a menționat că Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței se află în Chișinău, pe strada Vasile Alecsandri 78. Agenția are un număr de telefon al consumatorului 51-51-51, unde în timpul programului de lucru puteți obține sfaturi cu privire la problemele consumatorilor. De asemenea, ei au posibilitatea de a depune orice petiție prin telefon sau online. În același timp, pe site consumator.gov.md există un format de petiție și puteți deschide un model de reclamație și să o completați.

"Un consumator care își cunoaște drepturile este protejat. În țara noastră există Cartea de reclamații și ar trebui să folosim această posibilitate, deoarece, de exemplu, în Europa ea nu există ", a subliniat Mariana Melnic.

Ea a reamintit că protecția drepturilor consumatorilor este reglementată de Legea privind Protecția Drepturilor Consumatorilor și de Codul administrativ. În același timp, Codul administrativ prevede adresarea preliminară a consumatorului către persoana juridică care a efectuat vînzarea sau a furnizat un serviciu de o calitate scăzută.


"Puteți scrie o reclamație în registrul de reclamații sau să scrieți o scrisoare în două exemplare și să înregistrați una dintre ele la agentul economic, iar al doilea exemplar cu un număr de intrare să-l aveți la îndemînă sau să trimiteți reclamația prin poștă. Consumatorilor este obligatoriu să li se răspundă în orice caz, inclusiv să se reacționeze la înscrierea lor în Registrul de reclamații. Vă sfătuim să fotografiați plîngerea, astfel încît să se vadă data adresării inițiale, indicați-vă numele complet, lăsați datele de contact pentru a primi un răspuns de la agentul economic", a declarat specialist principal privind protecția drepturilor consumatorilor, a Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței.

Potrivit ei, registrele de reclamații ar trebui să fie disponibile peste tot, la toți agenții economici și nimeni nu poate împiedica consumatorul să se adreseze cu o plângere către agentul economic. Totodată, inspectorii Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, în timpul controlului inopinat sau planificat, verifică registrul de reclamații și se asigură că agentul economic a răspuns corect la reclamația consumatorului. Aceeași competență are și Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA).

Mariana Melnic a atras atenția asupra faptului că numai persoanele fizice pot depune plîngeri la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței și la ANSA, iar persoanele juridice au posibilitatea de a contesta relațiile lor cu entitățile economice în instanță. Dacă oamenii se adresează în limba rusă, atunci ar trebui să li se răspundă tot în limba rusă.

Specialistul principal în protecția consumatorilor al Agenției cu același nume a explicat că un articol complex din punct de vedere tehnic are perioada de garanție a serviciului, care, conform Legii privind protecția consumatorilor, este de cel puțin doi ani.

"Adică, un agent economic poate oferi un termen de garanție mai mare, dar nu mai puțin de doi ani. În această perioadă, orice discrepanță în caracteristicile produsului, nefuncționarea acestuia, care are legătură cu indicatorii săi de calitate, permite consumatorului să depună o plîngere la agentul economic. Legea obligă distribuitorul de bunuri de calitate scăzută să efectueze o examinare independentă privind calitatea mărfurilor, să identifice defectele ascunse care ar putea exista în producție", a menționat Mariana Melnic.

Potrivit ei, la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței se adresează în cazul în care agentul economic a examinat plîngerea incorect, nu a efectuat expertiza în termen de 14 zile sau nu inițiat procesul de examinare, sau consumatorul nu a primit un răspuns din partea agentului economic.

"Acesta este un motiv pentru a contacta Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. În același timp, nu trebuie să plătiți nimic pentru acest lucru", a spus specialistul principal în protecția consumatorilor al acestei Agenții.

3
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?