Transnistria stiri: 1425
Eurovision stiri: 509
Preşedintele stiri: 4002

A transformat o plantație de căpșuni într-o afacere profitabilă

12 iul. 2023,, 21:31   Societate
3166 0

De opt ani, Ana Gavriluța din satul Copanca, raionul Căușeni, cultivă căpșuni în cîmp deschis, de cînd a preluat această pasiune de la socrii săi. Cu anii, suprafețele cultivate s-au mărit de la 30 ari pînă la 5 hectare, iar pasiunea a devenit o afacere profitabilă, pe care o dezvoltă împreună cu soțul.

Acum doi ani, Ana a obținut un grant oferit de Suedia și Marea Britanie în valoare de 15 mii de dolari. Datorită acestui lucru, dar și a mentoratul obținut, Ana și-a realizat visul mai bine decît și-a imaginat. A construit două sere a cîte 10 ari fiecare, pe care le-a dotat cu echipament de irigare și folie de mulcire, care îi ajută la încălzirea solului și combaterea dăunătorilor.

Construcția serelor le-a oferit posibilitate soților Gavriluța de a obține recolte mai mari în extrasezon, indiferent de condițiile meteorologice. Astfel, din cele două sere, antreprenoarea culege zilnic în perioada de recoltare pînă la 400 kg de căpșune, pe care le comercializează la piețele din Chișinău și online.

Antreprenoarea spune că fiind printre primii vînzători de căpșuni pe piață, poate vinde marfa repede și la un preț avantajos. Succesul se datorează și soiurilor pe care le cultivă. După mai multe „experimente” au optat pentru Clery și Marmulad, care se caracterizează prin fructe dulci, mari, aromate și rezistente la transportare. Cîștigă în fața concurenței nu doar prin calitatea căpșunilor cultivate, dar și prin ambalajul comod folosit pentru livrare - caserole din carton biodegradabil.

„Pe plantațiile noastre utilizăm doar preparate bio, nu folosim produse chimice nici la o etapă, de aceea producția noastră este eco și o recomandăm cu încredere tuturor, chiar și celor mai mici consumatori. De exemplu, după recoltarea căpșunilor, noi plantăm în sere muștar, pe care îl folosim ulterior ca și îngrășămînt natural, care îmbunătățește calitatea solului și stimulează creșterea sănătoasă a plantelor”, explică Ana.


Despre toate astea antreprenoarea povestește și clienților săi, pe care îi ține mereu aproape prin postările și filmulețele pe care le promovează pe rețelele sociale. „Atunci cînd ei văd cum se derulează toate etapele de cultivare, îngrijire și recoltare au mai multă încredere în produs”, susține Ana.

9
0
0
1
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?