Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3996

Sănătatea copiilor, tot mai afectată de ecrane. Care sunt riscurile folosirii îndelungate?

19 feb. 2023,, 07:00   Sănătate
1861 0

Un nou studiu a arătat că, de fapt, creșterea timpului de folosire a ecranelor din timpul pandemiei COVID-19 prezintă riscuri tot mai mari pentru sănătatea copiilor.

Experții de la Anglia Ruskin University (ARU) s-au arătat îngrijorați de faptul că timpul tot mai lung de stat în fața ecranului ar putea afecta vederea și sănătatea copiilor, mai multe afecțiuni fiind legate de creșterea timpului de vizionare.

Pandemia de COVID-19 a provocat o trecere fără precedent către învățarea la distanță, multe țări închizîndu-și școlile. Elevii au fost lăsați să se bazeze pe dispozitive digitale pentru a-și continua studiile, notează EurekAlert.

Pentru a studia efectele ecranelor pentru sănătatea copiilor, cercetătorii au analizat mai multe studii

Lucrarea de analiză, publicată în Journal of School Health și condusă de Anglia Ruskin University, a examinat studii de cercetare efectuate în întreaga lume în timpul pandemiei, iar concluziile arată o creștere a folosirii ecranelor digitale de către copii și adolescenți.


În Canada, 89% dintre părinți au recunoscut că copiii lor depășeau limitele zilnice de două ore stabilite de autoritățile sanitare ale țării. În Germania, timpul petrecut în fața ecranelor a crescut cu aproximativ o oră pe zi.

În Chile, un studiu a constatat că timpul petrecut folosind ecrane în rîndul copiilor mici și al copiilor preșcolari aproape s-a dublat, ajungînd la mai mult de trei ore pe zi, în timp ce în Tunisia cercetătorii au raportat o creștere cu 111% a timpului total de folosire a ecranelor pentru copiii cu vîrsta cuprinsă între 5 și 12 ani.

Care sînt riscurile folosirii îndelungate a ecranelor?

Printre riscurile pentru sănătatea ochilor asociate cu utilizarea dispozitivelor digitale se numără oboseala oculară, vederea binoculară instabilă (folosirea adecvată a ambilor ochi pentru a crea o singură imagine vizuală), eroarea de refracție necorectată și uscarea ochilor.

Analiza a mai raportat că copiii și adolescenții folosesc adesea mai multe dispozitive simultan, de exemplu pentru a naviga pe rețelele sociale pe telefon în timp ce vizionează conținut pe un alt dispozitiv. Comutarea între dispozitive crește efortul asupra ochiului cu 22%, deoarece aceasta implică ajustarea ochilor la distanțe diferite.

O folosire îndelungată a ecranelor poate duce, de asemenea, la încordarea gîtului și a umerilor, crește timpul petrecut sedentar și este, de asemenea, asociată cu supraalimentarea, ceea ce poate duce la probleme de sănătate, cum ar fi obezitatea.

Guvernele ar trebui să colaboreze cu școlile pentru a reduce timpul de folosire a ecranelor

„Este cu adevărat important să fim conștienți de potențialele riscuri pentru ochii și sănătatea copiilor pe termen scurt și lung. Este esențial ca dispozitivele să fie utilizate în mod corespunzător și să fie încurajate activitățile departe de dispozitivele digitale, cum ar fi jocul în aer liber”, a declarat autorul principal al studiului, profesorul Shahina Pardhan, director al Vision and Eye Research Unit de la ARU.

„Școlile se pot asigura că timpul petrecut pe dispozitive digitale este maximizat pentru învățare și că este încurajat mai puțin timp digital pentru alte activități. Guvernele ar trebui să colaboreze cu școlile pentru a contribui la modelarea liniilor directoare de învățare la domiciliu care încurajează învățarea creativă departe de dispozitive, inclusiv promovarea altor tipuri de activități și pauze frecvente de la ecrane”, a adăugat Pardhan.

„Am fost foarte norocoși că copiii au putut folosi tehnologia pentru a completa absența predării în persoană în timpul pandemiei. Cu toate acestea, trebuie să fim conștienți de riscurile pentru sănătatea lor fizică ca urmare a acestui timp crescut de folosire a ecranelor”, a spus coautorul dr. Robin Driscoll.

„Prin creșterea gradului de conștientizare a riscurilor asociate cu nivelurile ridicate de utilizare a ecranului digital și prin împărtășirea strategiilor de reducere a efectelor negative, profesorii și părinții ar trebui încurajați să îmbunătățească sănătatea și bunăstarea copiilor și adolescenților în pandemie și nu numai”, a completat Driscoll.

4
0
0
0
1

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?