COVID-19 în MOLDOVA VACCINAȚI 404 766   INFECTAȚI 256 324(+92)   TRATAȚI 249 312     DECESE 6178(+3)   Mai multe detalii
Diaspora stiri: 1206
Coronavirus stiri: 7205
Preşedintele stiri: 2784

Nu bea cafea amestecată cu lapte!

5 mai. 02:30   Sănătate
1851 0

E cea mai apreciată băutură din lume - dar ne ajută ea cu adevărat sau, dimpotrivă, ne face mai mult rău? Cum ne afectează silueta consumul frecvent de cafea? Revista „Click! pentru femei" îţi oferă răspunsurile.

Ce efecte are. Cînd vine vorba de cafea, părerile sînt împărţite: unii oameni de ştiinţă laudă băutura, alţii o critică. Explicaţia e simplă. Cafeina şi celelalte substanţe care se găsesc în cafea au atît părţi bune - sînt antioxidante, liniştesc migrenele, previn depresia şi atacurile de cord - , cît şi rele - pot să facă rău inimii, agravează ulcerul şi favorizează nervozitatea. Ca să te bucuri de calităţile ei şi ca să împiedici apariţia efectelor negative, consum-o cu moderaţie. Asta înseamnă maximum 200 mg de cafeină pe zi, adică 2-3 ceşti de cafea.

De ce să n-o amesteci cu lapte. Din punct de vedere calitativ, cea mai bună cafea este cea împachetată, nu cea vărsată. Aceasta din urmă poate să conţină mai multe substanţe toxice. De asemenea, „băutura se bea fără lapte, de preferinţă îndulcită cu puţin zahăr brun sau cu miere naturală", scrie prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi în primul volum al cărţii „Noua ordine alimentară - Şi noi ce mai mîncăm?". Asta, fiindcă efectul cafeinei este anihilant de cazeina din lapte. Întrucît cafeaua deshidratează, este bine s-o consumi împreună cu un pahar de apă.

Stimulează metabolismul. Datorită conţinutului de vitamina B3, cafeaua intensifică arderea caloriilor care provin din grăsimi. În plus, este săracă în proteine şi zaharuri. Pentru asta însă, trebuie s-o bei simplă şi neagră, fără zahăr, frişcă sau alte adaosuri dulci sau grase

Recomandă:

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Ar trebui de deschis secții de votare suplimentare peste hotare?