TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Cum să te apuci de tine, să mănînci sănătos, dar mai ales să practici, în sfîrşit, sportul

Yoga

Există mai multe tipuri de yoga. Înainte de a începe să practicaţi yoga, va sfătuim să citiţi un pic despre diferite direcții sau să consultaţi un expert. Yoga vă va oferi flexibilitate, vă va spori tonusul muscular, vă va modela echilibrat corpul.

Posibil, că înainte de a decide și de a alege locul unde să vă antrenaţi, va trebuie să încercaţi diferiţi profesori și direcții diferite (practic, peste tot puteţi achita o singură lecţie). Alegerea stilului depinde de sănătatea, vîrsta, capacitatea dvs. fizică. Spre exemplu, Iyengar Yoga este mai statică, dvs. staţi în anumite poziţii un timp mai îndelungat. Ashtanga Yoga și Jivamukti Yoga sînt direcțiile dinamice şi doar persoanele sănătoase pot practica aceste tipuri. Rezervaţi-vă timp ca să vă ocupaţi cel puțin de două ori pe săptămînă. Dacă e să fim sinceri, nu este suficient, ca „să gustaţi" din această practică, este necesar să vă ocupaţi cît mai mult posibil, ideal ar fi – de cinci ori pe săptămînă. Fiţi pregătiţi pentru faptul că yoga este mai mult decît sport sau divertisment pur şi simplu, aceasta este un nou mod de viață, o privire proaspătă asupra noi înșine și a lumii din jurul nostru.

Nu sînt necesare investiții mari pentru ca să începeţi să practicaţi yoga. De regulă, studiourile au saltele de închiriat, dar o puteţi cumpăra pe a dumneavoastră. În opinia noastră, unele dintre cele mai bune saltele sînt cele din cauciuc natural, colorate cu vopsea de soia. Aceste saltele-minune sînt biodegradabile. Alegeţi haine confortabile din materiale naturale, spre exemplu din bumbac organic.

Alergarea

Pentru a începe să alergaţi, este nevoie doar de dorință. În aceasta şi constă farmecul alergatului – este foarte ușor să te apuci. Trebuie doar să încalţi adidaşii și să ieşi afară. În ce priveşte alergarea este foarte importantă regularitatea şi controlul efortului fizic, de aceea cel mai bine e să începeţi de la alergările uşoare de 20-30 de minute, de trei ori pe săptămînă, în cel mai confortabil ritm, cu trecerea la mers, dacă este necesar. Alergaţi astfel timp de o lună pentru a pune bazele și pentru a înțelege cum să vă mişcaţi mai departe.


Vă recomandăm să găsiţi un scop care să vă inspire: spre exemplu, să alergaţi Semimaratonul de la Barcelona sau 10 km la Londra. Astfel de obiective vă motivează și vă dau puteri să vă treziţi dimineaţa, să vă încălţaţi în adidaşi după orele de muncă sau să ieşiţi afară pe orice timp.

Primăvara este cel mai bun anotimp al anului pentru alergări. Este ușor să-ţi alegi ţinuta sport: trebuie să fie confortabilă și să nu vă fie prea cald în ea (colanţi, maiou și canadiană). Vă recomandăm adidaşii fără "tocuri" și care vă sînt suficient de largi pentru ca degetele să nu se atingă de vîrfuri, este admisibilă să rămînă un spaţiu de 0,5-1 cm. Piciorul trebuie să se simtă liber și confortabil.

Nu trebuie să mergeţi la antrenament flămînzi. Cel mai bine este sa mîncaţi normal cu două ore înainte. Dacă nu aţi reuşit, atunci înainte de antrenament vă poate salva un suc şi o banană. După antrenament, în cazul în care v-aţi pus ţelul să slăbiţi, vor fi potrivite alimentele uşoare: salata, legumele, carne de pui. Cu două ore înainte de antrenament trebuie să mîncaţi copios (fără să adăugați nimic nou în meniul dvs.obişnuit: un mic dejun mai copios, dar fără cafea). În cazul în care înainte de alergare aveţi senzaţia de foame puteți mînca o banană, iar după alergare puteţi mînca orice. Se recomandă să beţi neapărat în timp ce alergaţi, dar și în timpul antrenamentelor: nu este recomandabil să înduraţi sete pentru a nu admite deshidratarea.

Programul antrenamentelor corect alcătuit include nu numai alergarea, dar, de asemenea, exerciții pentru mușchii picioarelor și corpului (pentru abdomen, spate, muşchii laterali). Greutatea poate să nu scadă, ci chiar ușor să se mărească datorită faptului că muşchii sînt mai grei, decît grăsimea. În schimb, silueta va arăta mult mai bine. Pentru a slăbi trebuie să faceţi antrenamente de alergare uşoară, îndelungată şi important în mod regulat.

Dacă faceţi antrenamentele de alergare cu cap (nu faceţi din start un antrenament prea intens, ci măriţi treptat intensitatea acestuia, adapîndu-vă organismul), atunci nu există contraindicații. Alergarea este un sport foarte util nu numai pentru condiția fizică, dar și pentru cea emoțională: este o oportunitate de a rămîne cu tine însuţi, pentru a primi răspunsuri la întrebări, a te lămuri cu propria lene și, în cele din urmă, de a fi mîndru de tine după fiecare alergare.

Alimentaţia corectă

Există cîteva principii de bază, cum să introducem modificările în alimentaţia obişnuită, pentru a o face mai echilibrată și mai folositoare. Să mîncăm porţii, mici de cinci ori pe zi, luînd: micul dejun, prînzul și cina, plus două gustări, să consumăm cel puţin doi litri de apă, să facem tot posibilul ca conținutul de fructe și legume să constituie 2/3 din meniul nostru, să excludem zahărul rafinat și produsele alimentare care conțin gluten, să reducem consumul de alcool şi cel al produselor lactate.

Posibil, aţi așteptat să auziţi ceva nou, dar anume aceste principii au fost testate în timp și dau rezultate reale.

Pentru cineva va fi destul de dificil să-şi schimbe, aşa dintr-o dată, tabieturile alimentare, de aceea vă recomandăm să folosiți un truc: să introduceţi cîte o regulă nouă în fiecare săptămînă. Astfel, organismul va evita stresul și va primi în rezultat un bonus frumos sub forma sentimentului de lejeritate, supleţe și frumusețe.

Alegerea gadgetului pentru fitness

Alegînd un gadget, trebuie să înțelegeţi, ce scop vă propuneţi. Dacă vreţi să știţi cît mergeţi pe jos, cîte calorii ardeţi, cum şi cît dormiţi, atunci cea mai potrivită pentru dvs. este brățara pentru fitness cu funcţiile unui pedometru, dar şi de control al fazelor somnului și un ceas cu alarmă inteligent. Dacă aveți nevoie de fitness-tracker pentru antrenamente la sala de sport, atunci ar fi bine să aibă şi funcţia de măsurare a pulsului. Cel mai exact însă pulsul îl determină pulsometrul de corp.

Alegînd gadgetul-ajutor pentru fitness, fiţi atenţi la materialul din care este fabricat. Cel mai bun pentru a putea fi purtat zilnic este acela confecţionat din silicon medical. Modele fabricate din plastic nu sînt destul de confortabile de purtat și se defectează de multe ori.

Un criteriu important în alegerea unui gadget-prieten pentru fitness este regimul autonom de lucru, fără reîncărcare.

Aspectul exterior al gadgetului joacă un rol important. Modele cu ecran li se potrivesc acelora care sînt dispuși să renunțe la ceas în favoarea brățării inteligente. Exista modele care pot fi purtate împreună cu ceasul și la costum.

Vegetarianismul

Dacă aţi decis să duceţi un stil de viață sănătos și să deveniţi vegetarian, pentru început începeţi prin a îndrăgi tot ce e verde și roșu. Fructele și legumele roșii și verzi conţin cantităţi mari de vitamine şi antioxidanţi. Încercați să adăugați verdeață în felurile de mîncare obişnuite: omletă cu spanac, orez cu oregano, paste cu rucola, ceea ce va face felurile de mîncare nu numai apetisante, ci mai folositoare. În lume există nu doar orez alb, care, întîmplător, conţine carbohidraţi rapizi și conține mult zahăr, ci, de asemenea, orez negru, maro, roşu. Aceste soiuri sînt mai sănătoase și mai hrănitoare, sînt bogate în fibre şi vitamine. Există reguli generale pentru o alimentație sănătoasa: nu mergeţi după produse cînd vă este foame, nu mîncaţi din fugă, rezervaţi-vă timp doar pentru mîncare, fără conversații și rețelele de socializare. Dacă vreţi să mîncaţi ceva dulce, fructele nu vă vor ajuta, mîncaţi ceva bogat în proteine. În curînd veți observa schimbări, privindu-vă în oglindă şi dvs. nu veţi dori să vă reîntoarceţi la meniul dvs. vechi.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Mai multe

Sondaj Toate

load