Eurovision stiri: 525
Cazul Filat stiri: 350
Transnistria stiri: 1433
Preşedintele stiri: 4024

Compania Ford a deschis, în Silicon Valley, un nou centru de cercetări științifice

30 ian. 2015,, 12:11   Ştiri Auto
3503 0
Фото: ford
Ford a deschis un centru de cercetări și inovații în or. Palo-Alto, sporind statele de personal ale cercetătorilor și tinzând să grăbească elaborările în domeniul comunicațiilor, mobilității, autonomiei mijloacelor de transport, obținerii unui volum mai mare de date și satisfacerii necesităților automobiliștilor.
«Ford se consideră o companie care lucrează și în domeniul construcției de mașini, și în cel al mobilității, deoarece noi tindem să implementăm inovațiile în toate direcțiile businessului nostru, – a comentat Marc Filds, președinte și CEO, Ford Motor Company. – Deschiderea noului centru de cercetări demonstrează dorința Ford de a deveni parte componentă a sistemului ecologic Silicon Valley, și să prevenim cerințele și necesitățile automobiliștilor, în special în domeniul comunicațiilor, mobilității și autonomiei mijloacelor de transport . Noi muncim pentru ca tehnologiile avansate să fie accesibile tuturor, nu doar comanditarilor de ”elită”.
Noul centru de cercetări și inovații din Palo-Alto va fi înglobat în rețeaua subdiviziunilor de cercetări științifice a companiei Ford. Aceasta include centrul din or.Dirborn (Michigan, SUA), unde muncesc specialiști în electronică, interfață om-mașină, materiale, analiză și prelucrare a datelor în cantități mari; precum și pe cel din or. Ahen (Germania), unde sunt construite motoare de generație nouă, tehnologii moderne de ajutor pentru șofer și sisteme de securitate activă.
Se presupune, că spre finele anului în noul centru va fi format unul dintre cele mai mari colective constructoare de mașini din Silicon Valley. Aici vor munci 125 de cercetători, ingineri, savanți. Centrul este amplasat pe teritoriul Universității Stanford și va fi lărgit foarte curând. Primul oficiu Ford în Silicon Valley a fost deschis în a.2012 .
Pe post de conducător al noului centru va fi angajat inginerul Dragos Machyuka, care a venit la Ford din compania Apple și este foarte experimentat în domenii ca electronicele de larg consum, semiconductoarele, auto și ingineria aerospatială. Dragos Machyuka este specializat în aspectele tehnice ale inovațiilor și a muncit mult în Silicon Valley, inclusiv consiliere start-up, dezvoltarea si comercializarea de produse, precum și în ceea ce privește cooperarea cu universitățile și echipele multidisciplinare notorii. Are titlu științific în domeniul construcției de mașini (Universitatea din California ), precum și diploma MBA a școlii de business în numele lui Haas.
Experimente în sfera mobilității
La începutul lunii curente în cadrul Expoziției internaționale de electronică (CES-2015) compania Ford a anunțat programul Ford Smart Mobility. Este vorba despre planurile de elaborare rapidă a inovațiilor din domeniul comunicațiilor, mobilității și autonomiei mijloacelor de transport . Un rol important în implementarea acestui program îi revine echipei de cercetători de la centrul din Palo-Alto.
«Pentru crearea unor noi soluții în domeniul mobilității, e nevoie de idei proaspete și o colaborare a cercetătorilor – atât în interiorul companiei Ford, cât și cu participarea specialiștilor în tehnologii din alte domenii, – a comentat Radj Nair, vicepreședinte pentru elaborări pe piața globală Ford. – Activitatea centrului din Palo-Alto se va baza pe relațiile existente între universități și companii tehnologice, noi intenționăm să atragem noi parteneri de muncă practică și de cercetare ».
La ceremonia de deschidere a noului centru au fost anunțate careva proiecte ale companiei Ford din direcțiile-cheie de activitate:
Mijloace de transport cu dirijare autonomă: în activitatea lor, specialiștii Ford conlucrează cu colegii lor de la universitatea din Michigan, institutul tehnologic din Massaciusets. Centrul din Palo-Alto își va lărgi colaborarea cu Universitatea Stanford începută în a. 2013. Pentru noul ciclu de cercetări compania Ford transmite inginerilor din Stanford automobilul experimental automatizat Fusion Hybrid. Testele vor include controlul algoritmilor de planificare și prognozare a direcțiilor de circulație, elaborate de cercetători pe parcursul anului trecut.
Colaboratorii din Palo-Alto vor mai elabora și un mediu virtual de testare în baza soft-urilor pentru jocurile computerizate. În mediul denumit aDRIVE (testarea circulației autonome a mașinii în condițiile «realității virtuale»), se vor verifica algoritmii de recunoaștere a semnelor de circulație în timpul mișcării dinamice. Aceasta va permite reducerea termenelor de confirmare a algoritmilor șofatului, fapt care va permite pregătirea pentru testarea pe drumuri.
Mobilitate: Începe o etapă nouă de teste în experimentul Ford de redislocare a automobilelor la distanță. Specialiștii din Palo-Alto, rămași în California, au studiat posibilitatea mutării de la distanță a mijloacelor de transport aflate pe teritoriul campusului institutului tehnologic Georgia (or. Atlanta) – pentru a testa noua tehnologie. Colaboratorul laboratorului din Palo-Alto recepționează în regim real imaginea transmisă prin intermediul tehnologiei 4G/LTE, ceea ce îi permite să dirijeze mașinile de golf la distanța de mai multe mii de kilometri. În rezultatul experimentului ar putea fi găsite cele mai eficiente ți econome abordări de implementare a car-șeringului, ca și a metodelor de mânare a automobilelor la parcare în regim îndepărtat, ca o formă nouă de parcare automată.
Comunicații: Specialiștii companiei Ford efectuează integrarea cu interfața programelor de aplicații Nest pentru a efectua o serie de experimente de gestionare a sistemelor energetice de uz casnic și a dispozitivelor de securitate în timpul călătoriei. Spre exemplu, mijlocul de transport poate contacta cu dispozitivul Nest Thermostat și să includă regimul scăderii automate a consumului de energie în lipsa oamenilor acasă. Apropiindu-se de casă, automobilul semnalizează, și sistemul de reglare termică se include la temperatura dorită. Dispozitivul Nest Protect poate transmite informația privind activarea semnalizării despre apariția, în casă, a unei situații extraordinare în sistemul Ford SYNC.
Specialiștii Ford și colegii lor de la Universitatea Carnegie Mellon din Silicon Valley perfecționează sistemul de recunoaștere a vocii, care va putea înțelege un limbaj mai firesc. Elaboratorii lui utilizează procesoarele grafice moderne (GPU), care permit procesarea mai eficientă a informației. Noua tehnologie este orientată spre mostrele vocii firești, nu spre setul limitat de comenzi pentru îndeplinirea unor sarcini concrete – spre exemplu, formarea automată a numărului de telefon sau chestiuni de navigare.
Satisfacerea necesităților automobiliștilor. Inginerii Ford testează interfața perfecționată om-mașină pentru a înțelege mai bine preferințele sistemelor de dirijare și funcționalitate complexă – cum ar fi scaunele auto high-tech. Construcția lor presupune 10 reglări plus posibilitatea de utilizare a 11 camere gonflabile pentru masaj. Specialiștii Ford caută cele mai eficiente și mai înțelese intuitiv metode de dirijare a scaunelor, inclusiv cu ajutorul funcției de recunoaștere a vorbirii firești a omului și prin intermediul smartphon-ului sau a tabletei.
Analiza și procesarea volumelor mari de date. Compania Ford folosește platforma OpenXC pentru a recepționa informația despre utilizarea automobilului de către proprietar. Această activitate de analiză este îndreptată spre depistarea modelelor și a deprinderilor comportamentale, foarte necesare în procesul perfecționării produsului și oferire de noi servicii în sfera mobilității. În plus, inginerii din Palo-Alto elaborează seturi de senzori, predestinați colectării informației de la bicicliști și alte genuri de transprt urban. Este vorba despre așa informații, ca viteza de rotație a roților, înălțimea și datele despre accelerare. Ca rezultat, ar putea fi oferite propuneri noi privind utilizarea genurilor de transport alternativ pentru satisfacerea necesităților orășenilor.
«Creșterea echipei de specialiști din Palo-Alto va activiza cercetările și implementarea novațiilor necesare satisfacerii dorințelor clienților noștri pe viitor, – a comentat Ken Washington, vicepresedinte de cercetare și inginerie avansată Ford. – Unirea eforturilor va naște noi idei, produse și servicii, fapt care va permite companiei Ford să modifice din nou aspectul transporturilor pe planeta noastră ».
Noul centru de cercetare și inovații din Palo-Alto va dezvolta contactele existente ale companiei Ford cu companiile tehnologice și universitare din regiunea golfului San-Francisco, și să acumuleze altele noi. Implementarea cercetărilor tehnologice comune va deveni un nou pas în căutarea soluțiilor pentru problemele globale în sfera mobilității.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?