Eurovision stiri: 525
Cazul Filat stiri: 350
Transnistria stiri: 1433
Preşedintele stiri: 4024

NOUL VOLVO XC90 ESTE DOTAT CU PROTECȚIE ÎN CAZ DE DERAPARE

8 dec. 2014,, 15:24   Ştiri Auto
2966 0
Фото: Volvo
Sistemele de securitate, instalate în varianta de bază pe noulVolvo XC90 includ o soluție inovatoare – sistemul de preîntâmpinare a derapării. Volvo Cars oferă o soluție, capabilă să asigure protecție în cazurile acestor accidente periculoase, fapt care permite companiei să facă încă un pas spre realizarea strategiei sale , în conformitate cu care către anul 2020, în noile modele Volvo oamenii nu vor mai deceda, nici nu vor fi accidentați serios.

"Soluția noastră asigură fixarea fermă a omului în scaunul cu elemente structurale unice de absorbție a energiei. Aceasta permite evitarea accidentărilor de coloană, care adesea rezultă din accidentele rutiere, provocate de derapările de pe carosabil ", – susține profesorul Lotta Jakobsson, specialist tehnic superior în sisteme de securitate de la Centrul de securitate VolvoCars.

Deraparea de pe carosabil este cel mai frecvent gen de accidente rutiere, survenite din diverse cauze, spre exemplu – lipsa de atenție sau surmenarea șoferului, condițiile climaterice , etc. În SUA, jumătate din accidentele rutiere soldate cu decese sunt provocate de deraparea de pe carosabil. În Suedia, accidentele rutiere cu participarea unui singur automobil formează o treime din numărul coliziunilor cu deznodământ fatal sau traume grave.

În rezultatul derapării de pe carosabil apar situații complicate, în care oamenii din automobile se deplasează în direcții diferite, de aceea este necesară o fixare fermă a oamenilor în scaune.
Asemenea scenarii ale accidentelor rutiere nu sunt examinate de nici unul dintre institutele de rating
În present, în lume nu există un regulament adoptat prin lege, sau un program de testare a posibilităților automobilului de a asigura protecția oamenilor în cazul derapării mașinii de pe carosabil.

"Noi tindem să asigurăm securitatea reală a oamenilor, iar această activitate nu se reduce doar la testele de impact sau obținerea unui rating înalt , – a spus Lotta Jakobsson. – Trebuie să știm cum și de ce au loc coliziunile, ce fel de traume pot ele provoca oamenilor, și atunci vom putea elabora tehnologii de preîntâmpinare a lor. Pentru realizarea"Strategiei2020", trebuie să prevedem poate tipurile de coliziuni posibile în viața reală ".

Vătămarea coloanei cele mai caracteristice traume provocate de deraparea de pe carosabil
În anii anteriori caracterul traumelor, provocate de coliziuni, s-a schimbat. Producătorii auto nu contenesc să perfecționeze structura mașinilor, implementând diverse sisteme de securitate, care au sporit considerabil nivelul de securitate a automobilelor în ultimele decenii. Comparativ cu modelele de prin 1970, noile Volvo au redus riscurile traumelor grave și a mortalității cu mai bine de 2/3.
Totuși, frecvența accidentărilor cutiei toracice și a coloanei vertebrale în zona lombară nu s-a redus proporțional. Asemenea traume adesea au loc în procesul derapării de pe carosabil, precum și a accidentelor rutiere de diverse scenarii.

"Cercetând baza noastră de date despre accidentele rutiere, am descoperit că unul dintre factorii importanți de preîntâmpinare a presiunii asupra coloanei vertebrale a omului este poziția corectă a acestuia în scaun. De multe ori deplasarea corpului omului cauzează traumatizarea lui. Strivirea vertebrelor ca urmare a sarcinii axiale și poziției flexibile a coloanei vertebrale este cel mai frecvent tip de traumatizare în urma derapării de pe carosabil. Plus fracturile provocate de compresie", – susține Lotta Jakobsson
Fortificarea tensiunii centurilor de securitate și reducerea impactului energiei de coliziune
Două aspecte importante ale sistemului de preîntâmpinare a derapării de pe carosabil în noul XC90:
· Folosind informația sensorilor amplasați în partea din față a automobilului, sistemul poate prevedea scenariul derapării. Cu ajutorul dispozitivelor cu acționare electrică, centura de securitate se întinde pentru a fixa maximal corpul omului în scaun. Fortificarea tensiunii centurii de securitate – 1 mm/ms, adică sistemul poate întinde centura cu 100 mm în doar 0,1sec. Centurile rămân întinse pe tot parcursul mișcării automobilului.
· Pentru a preîntâmpina vătămarea coloanei vertebrale, între pernele scaunului și rame sunt amplasate elemente speciale. Ele se deformează mecanic diminuând forța ce acționează vertical asupra omului în cazul aterizării dure a mașinii după deraparea de pe carosabil.

"Corpul omului este menținut în poziție verticală și sistemul asigură absorbția energiei de coliziune. Aceasta permite reducerea riscurilor de vătămare a coloanei vertebrale cu 1/3 ", – spune Lotta Jakobsson.

Trei metode de efectuare a testelor de impact
Ținând cont de rezultatele studierii accidentelor rutiere în viața reală, cei de laVolvo Cars au elaborate trei scenarii ale testelor de impact :"Șanțul", "Deraparea de pe carosabil " și "Aterizarea pe un drum accidentat" . Aceste teste de impact sunt necesare pentru aprecierea urmărilor diverselor scenarii ale accidentelor rutiere.
Conform scenariului "Deraparea de pe carosabil" automobilul iese de pe drum la viteza de 80 km/h. După zborul liber, el aterizează pe o suprafață netedă și își urmează calea. Diferența de înălțime constituie80 сm, deci presiunea asupra roților este mare. Aceasta duce la formarea unor sarcini verticale comparabile cu cele suportate de pilotul unui avion de luptă în timpul catapultării.

Testul de impact "Șanțul" modelează ciocnirea automobilului care a nimerit în șanț cu adâncimea de 80 сm și care s-a lovit de marginea lui, fapt care provoacă presiuni verticale mari. Testul de impact "Aterizarea pe un drum accidentat" reproduce situația când mașina după derapare se pomenește pe un drum accidentat, fapt care provoacă apariția presiunilor atât laterale, cât și verticale și longitudinale .

La testele de impact sunt folosite manechinele. Cel mai bun este manechinul "Тоr", care include которыйвключаетregiunea extinsă a umărului cu elemente flexibile, care permit obținerea asemănării optime a manechinului cu omul, în procesul de punere în aplicare a testelor de impact care simulează deraparea de pe drum.
Un stand unic de testare
Pentru efectuarea testelor de impact, la Volvo Cars a fost elaborate un stand flexibil multifuncțional, care permite aprecierea poziției și a fixării omului în scaun. Scaunul și sistemele de securitate sunt instalate pe un robot industrial multiaxial. Robotul, utilizat împreună cu manechinul, poate fi programat pentru modelarea deplasării manechinului în cadrul fiecărui scenariu al testului de impact sau oricare altă variantă de testare a situației derapării automobilului de pe carosabil (descrierea robotului - în comunicatul de presă separat).

Ajutor șoferului în vederea preîntâmpinării eventualei derapări
"Desigur, noi tindem să dăm șoferului sisteme, capabile să-l ajute la preîntâmpinarea derapării. Noul XC90 are două: sistemul de control al benzii de circulație și sistemul monitorizării gradului de surmenare a șoferului. Ele au misiunea de a preîntâmpina scenariile unor asemenea accidente rutiere", – explică Lotta Jakobsson.

Sistemul de control al benzii de circulație permite șoferului să mențină mașina în limitele benzii alese cu ajutorul servodirecției, dacă sistemul de securitate depistează o părăsire involuntară a benzii de circulație. Sistemul monitorizării gradului de surmenare a șoferuluidepistează când șoferul a obosit sau a pierdut atenția, și îl previne. În noul XC90 acest sistem mai are funcția de sugerare a locului de oprire, care călăuzește șoferul spre cel mai apropiat loc unde acesta se poate opri pentru a se odihni.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?